Sökning: "Factorial survey approach"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Factorial survey approach.

  1. 1. Bringing Brands to Life: A study on the impact of brand anthropomorphism and personalization on advertisement attitudes in a social media context

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Sofia Alm; Rebecca Åbom; [2023]
    Nyckelord :Brand Anthropomorphism; Personalization; Privacy Concerns; Brand Trust; Advertisement Attitudes;

    Sammanfattning : Brand anthropomorphism is a frequently used marketing strategy to enhance a brand's humanlike features and characteristics. Businesses use brand anthropomorphism to increase their brands' appeal, likeability, and memorability for consumers. LÄS MER

  2. 2. Ett effektivt Public Service Announcement (PSA): En kvantitativ undersökning kring påverkan av ett PSA publicerat på Instagram beroende på avsändare samt emotionellt innehåll

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Anna Sirhed; Emma Bendz; [2021]
    Nyckelord :Public Service Announcement; Behavioral intention; Authority; Influencer; Beteendeintention; Myndighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om beteendeintentionen att följa rekommendationer i ett Public Service Announcement (samhällsinformation/PSA) publicerat på Instagram påverkades beroende på om avsändaren angavs som en fiktiv myndighet eller en fiktiv influencer samt att undersöka om negativt emotionellt bildmaterial påverkar beteendeintentionen att följa rekommendationerna. Studien syftade också till att undersöka om negativt emotionellt bildmaterial i Instagramposten hade en modulerande effekt på sambandet mellan avsändare och beteendeintention. LÄS MER

  3. 3. Ny information, samma beslut? - En studie av långivares beslutsprocess, med fokus på implementeringen av IFRS 16.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Blomqvist; Gustaf Bonde; Patrik Lundin; [2019]
    Nyckelord :Leasing; Informationsanvändning vid kreditbedömning; Brunswiks lens model; Factorial survey approach; 5C-modellen.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Ny information, samma beslut? - En studie av långivares beslutsprocess, med fokus på implementeringen av IFRS 16. Seminariedatum: 5 juni 2019 Kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng. LÄS MER

  4. 4. I autonomins gråzon? En studie om faktorer som påverkar hur allmänheten bedömer andras autonomi

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Emilia Agetorp; Klara Gullstrand; [2015]
    Nyckelord :autonomi; vignettes; Factorial Survey Approach; judgments; self-determination; autonomy; Social Sciences;

    Sammanfattning : The concept of autonomy is often used to describe everyone's right to selfdetermination. However, the concept is also used to describe substantial cognitive capacity to reflect and act in accordance with one’s conscious thought. LÄS MER

  5. 5. Att ta ställning

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Jakob Tornberg; [2014]
    Nyckelord :factorial survey approach; maneuvering room; medically assisted opiate care; professional judgement; recovery capital; vignette;

    Sammanfattning : Socialstyrelsen, i sin roll av tillsynsmyndighet för den läkemedelsassisterade opiatvården, utfärdar riktlinjer för detta arbete. Av dessa framkommer vissa skyddsfaktorer av särskild vikt, vilka har operationaliserats i en factorial survey med en randomiserad och en standardiserad vinjettkomponent. LÄS MER