Sökning: "Factors of Success"
Visar resultat 16 - 20 av 2795 uppsatser innehållade orden Factors of Success.
16. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER
17. Autonomi, socialt stöd och work-life balance relation till arbetstillfredsställelse
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Medarbetarnas trivsel på arbetsplatsen har en direkt koppling till både arbetsmiljöns och organisationens utveckling. En ogynnsam arbetssituation kan leda till en ohälsosam arbetsmiljö med resultat som hög frånvaro samtidigt som en gynnsam arbetssituation där medarbetare upplever en hög arbetstillfredsställelse visat sig minska frånvaron i arbetet. LÄS MER
18. How to Draw a Circle: Investigating Relationship Management in Circular Business Companies
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Despite the recent surge in circular business model (CBM) research, the discipline is still in its infancy. The field is primarily driven by practitioners and lacks suggestive frameworks, which complicates current CBM trials. LÄS MER
19. The evolution of wetland restoration policy - A case study of Kristianstad Vattenrike
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : Wetlands are vital for biodiversity, socio-ecological systems, and carbon sequestration, but they present a complex challenge in crafting effective conservation policies. This study investigates a successful case of wetland conservation policy, focusing on the notable achievements of Kristianstad Vattenrike. LÄS MER
20. Framgångsfaktorer för enanvändarcentrerad företagskultur : En fallstudie av hur olika faktorer påverkar enanvändarcentrerad företagskultur under en agilsystemutvecklingsprocess av digitala produkter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Att involvera UX (”User Experience”) i ett tidigt skede i en agil systemutvecklingsprocess avdigitala produkter och tjänster har visat sig vara en framgångsfaktor för företag. Företag inseri allt högre grad affärsvärdet av att involvera användare. LÄS MER