Sökning: "Fairy tale"
Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden Fairy tale.
1. The Collective Unconscious in Neil Gaiman's Fairy Tales : The Motif of the Triple Goddess through Symbols and the Manifestations of the Anima Archetype
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Many recent studies confirm that the fantasy genre is based on ancient myths. Contemporary authors of fiction create new versions of myths, often using ancient “natural” and cultural symbols. Neil Gaiman is one of these tellers of modern myth. LÄS MER
2. Angela Carter's The Bloody Chamber through the Female Gaze
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/EngelskaSammanfattning : The discourse on Angela Carter’s The Bloody Chamber has primarily been focused on the feminist undertones of her neogothic fairy tale retellings. In this essay, I apply the male and female gaze to Carter’s collection, which are perspectives I believe previous research on Carter’s works has overlooked. LÄS MER
3. Tidens metamorfoser : En Bakhtinsk analys av Michael Endes Momo eller kampen om tiden
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : In this essay I use Mikhail Bakhtins theory of the chronotope to come to a deeper understanding of the spatio-temporal relationships in Momo and the Time Thieves. I use it to investigate the chronotopic structure of childhood, how it relates to the idea of the idyll, threshold experiences and heterotopic and liminal chronotopes. LÄS MER
4. När Ronja blev Ronia : En komparativ stilstudie av Astrid Lindgrens Ronja Rövardotter & två av dess översättningar
Master-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : Astrid Lindgren is arguably the most famous Swedish author of all times, known for her children’s books about Pippi Longstocking, the Brothers Lionheart, Ronia the Robber’s Daughter, and many more. Subsequently, her works have been translated into over a hundred languages. LÄS MER
5. ”Nackdelar… finns det?!” : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar om sagans betydelse i svenskundervisning för skolans yngre åldrar.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Sagor är en av flera texttyper elever ska få ta del av under sin skolgång och sagan kan användas på flera sätt samt för olika syften. Denna kvalitativa studie syftar till att bidra med kunskap om sagans didaktiska potential i svenskundervisningen i förskoleklass och årskurs 3. LÄS MER