Sökning: "Faktorer"
Visar resultat 1 - 5 av 27091 uppsatser innehållade ordet Faktorer.
1. FAKTORER SOM PÅVERKAR DET SYSTEMATISKA KVALITETSARBETET I FÖRSKOLAN
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte:Syftet med studien är att undersöka och skapa en större förståelse för rektors/förskollärares/ barnskötarnas erfarenheter av ett systematiskt kvalitetsarbete i förskolan. I fokus är vad som har genomförts i praktiken, vilka utmaningar och möjligheter de verksamma möter samt vilket stöd de har i det kollegiala arbetet samt av gällande styrdokument i förskolan. LÄS MER
2. Implementering av AKK för barn och ungdomar som har flerfunktionsnedsättning - en studie av habiliteringslogopeders erfarenhet
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : This study aimed to investigate speech and language pathologist’s (SLPs) experiences when implementing augmentative and alternative communication (AAC) with children and adolescents with profound intellectual and multiple disabilities. Five SLPs participated in individual, semi-structured interviews. LÄS MER
3. Upplevelser av anomi hos personer med måttlig och lätt-måttlig afasi - en kvalitativ studie
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : The aim of the study was to examine the experiences of wordfindingdifficulties in 20 participants with moderate and mild-moderateaphasia after stroke. Semi-structured interviews were transcribed andanalysed with content analysis according to Graneheim and Lundman (2004). LÄS MER
4. Upplevelser av anomi vid lätt afasi efter stroke - En kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : The aim of this qualitative interview study was to examineexperiences about anomia in individuals with mild aphasia and self-reportedanomia after stroke. The study consisted analyse of eight video recordedinterviews. LÄS MER
5. Mellanstadieelevers upplevelse av en skönlitteraturbaserad etikundervisning
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur elever på mellanstadiet, som deltagit i forskningsprojektet EthicoⅡ, upplever en skönlitteraturbaserad etikundervisning.Empiriinsamling har skett genom elevintervjuer, vilka spelades in, transkriberades och kodades. LÄS MER
