Sökning: "Falkheimer"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade ordet Falkheimer.

  1. 11. Varför leder inte lyckad FoU-kommunikation till förändrat beteende? En etnografisk studie inom Primärvården Halland

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Helena Mortenius; [2007]
    Nyckelord :Forskning och Utveckling FoU ; kommunikation; kultur; etnografi; attitydförändring; självbild; organisation; socialisation; internalisering.;

    Sammanfattning : Titel: Varför leder inte lyckad Forsknings- och Utvecklings (FoU) - kommunikation till förändrat beteende? En etnografisk studie inom Primärvården Halland. Författare: Helena Morténius Utbildning: Medie- och kommunikationsvetenskap, 61-80p, VT 2007. LÄS MER

  2. 12. Hur kunden blir till företagets säljare med word-of-mouth marknadsföring - En fallstudie av företaget Apple och produkten iPod

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Louise Alm; Martina Bengtsson; [2007]
    Nyckelord :mediebrus; word-of-mouth marknadsföring; buzzmarketing; relationsmarknadsföring och varumärkeslojalitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: ”Hur kunden blir till företagets säljare med word-of-mouth marknadsföring – en fallstudie av företaget Apple och produkten iPod” Författare: Louise Alm och Martina Bengtsson Handledare: Jesper Falkheimer och Mats Heide Problem: Det existerar ett mediebrus på marknaden idag med alla företag som slåss om konsumenternas uppmärksamhet. Traditionell marknadsföring med TV-reklamer, tidningsannonser och liknande räcker inte längre till för att nå igenom detta brus. LÄS MER

  3. 13. IDAG OCH IMORGON - En studie av internkommunikationen i en organisation : / TODAY AND TOMORROW - A study of the internal communication in an organization.

    Magister-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Monica Olsson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A central question is what view of communication is dominating in a municipality in the southern part of Sweden. The study deals with communication theory from two different perspectives; the view of transmission and the view of creation of meaning. LÄS MER