Sökning: "Fallbeskrivning"
Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade ordet Fallbeskrivning.
1. Interaktion i kulturskolans instrumentalundervisning : En fallbeskrivning av fiolundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Bakgrunden till detta självständiga arbete ligger i mina erfarenheter av instrumentalundervisning i den svenska kulturskolan tillsammans med mitt intresse för interaktion mellan lärare och elev i likväl en-till-en-undervisning som gruppundervisning. Kulturskolan har gått igenom många förändringar genom historien. LÄS MER
2. Kreditriskhantering av små och medelstora företag : En empirisk fallbeskrivning om de svenska storbankerna och kreditriskhantering
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Föränderlig, ofullständig eller osäkerhet kring informationen från företagslåntagare kan skapa betydande utmaningar med kreditrisker för bankerna. På grund av detta ser banker de små och medelstora företagen (SMF) som högre risk. LÄS MER
3. Att vara dubbelt särskild - Om barn med särbegåvning och samtidig funktionsnedsättning i skolan
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Internationell forskning har visat att dubbelt särskilda barn har ökad risk för negativa skolerfarenheter och psykisk ohälsa. Svensk forskning är dock mycket begränsad. LÄS MER
4. Lentivirus hos små idisslare : en fallbeskrivning av lentivirus i en svensk getbesättning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Lentivirus är ett genus bestående av icke-onkogena virus i virusfamiljen Retroviridae, subfamilj Orthoretrovirinae, som karaktäriseras av lång inkubationstid, snabb mutationstakt och en omfattande motståndskraft mot värdens immunförsvar. Lentivirus som infekterar får och getter går under det gemensamma namnet small ruminant lentivirus (SRLV). LÄS MER
5. Konflikthantering i förskolan : En kvalitativ studie om hur fem förskollärare resonerar kring stöd i barns konflikthantering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur förskollärare resonerar kring vilket stöd de erbjuder barnen i åldrarna 4-5 år i deras konflikthantering i förskolan och vilka barnsyner som framträder i förskollärarnas resonemang. Denna studie är nödvändig eftersom vi upplever att det finns en osäkerhet bland förskollärarna om konflikthantering. LÄS MER