Sökning: "Fallstudie media"

Visar resultat 1 - 5 av 758 uppsatser innehållade orden Fallstudie media.

  1. 1. Den Svenska Vapenexporten utifrån Realismens Perspektiv : En fallstudie av den svenska vapenexporten till Saudiarabien

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Alsaleem Shaiar-Ziwa; [2024]
    Nyckelord :Vapenexport; Sverige; Saudiarabien; Realism; Internationell Anarkism; Självintresse och national intresse; Maktbalans; Säkerhetspolitik; Internationella relationer;

    Sammanfattning : The Swedish arms export has been criticized and heavily covered by the media for many years. The criticism that has often been highlighted concerns an outrage that Sweden exports weapons to autocratic countries. The Swedish arms export has been developing through the years which has led to Sweden being one of the largest arms exports in the world. LÄS MER

  2. 2. Flaggskeppsbyggnader som instrument i platsmarknadsföring : En fallstudie på Sara kulturhus i Skellefteå

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Petra Jonsson; [2024]
    Nyckelord :Flaggskeppsbyggnad; platsmarknadsföring; marknadsstrategi; Skellefteå; Sara kulturhus;

    Sammanfattning : Flaggskeppsbyggnader är både en del av städers marknadsstrategier och en plats där stadens varumärke manifesteras i de praktiker byggnaden bjuder in till. Denna uppsats undersöker hur flaggskeppsbyggnader används som ett instrument i platsmarknadsföring genom en fallstudie på Sara kulturhus i Skellefteå. LÄS MER

  3. 3. Känsloladdade kommentarsfält – de nya offentligheterna : En kvalitativ fallstudie av nöjesparken Gröna Lunds kriskommunikation på Instagram efter Jetlinolyckan 2023

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :André Johansson; Clara Richardson; [2024]
    Nyckelord :semiotic resources; emotions; communicative responses; crisis communication; legitimacy; amusement park; Instagram and social semiotic multimodal text analysis; semiotiska resurser; känslor; kommunikativa reaktioner; kriskommunikation; legitimitet; nöjespark; Instagram och socialsemiotisk multimodal textanalys;

    Sammanfattning : Sociala medier är en plattform som kantas av känslor. Samtidigt vänder sig människor dit under kriser för att dela känslor och prata med varandra. I kommentarsfältet på Gröna Lunds Instagraminlägg, där de kommunicerar efter Jetlineolyckan, 2023, händer detta. LÄS MER

  4. 4. Kommersiell sharenting - etiskt eller oetiskt? En kvalitativ studie som diskuterar och analyserar etiken bakom fenomenet kommersiell sharenting, då influencers använder sina barn i marknadsföringssyfte på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katja Gudmand-Höyer; Rebecca Svensson Miram; [2023-11-07]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier har kommit att bli en central och betydande del av många människors dagliga liv. I takt med digitaliseringen och teknikens utveckling har yrket influencer uppstått. Idag tjänar stora profiler miljoner på att publicera bilder och videos på sociala medier i samarbete med andra varumärken. LÄS MER

  5. 5. När ett yttrande inte räcker

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Ertan Kantur; [2023-01-24]
    Nyckelord :Kommunalt självstyre; Skolinspektionen; Flernivåstyrning; Friskoleetablering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att få fram det kommunala perspektivet i en situation där självstyret utmanas, och skapa en bild av hur kommer hanterar sådana situationer och hur hanteringen kan förstås. På detta sätt söker jag att bidra till diskussionen om kommunalt självstyre och lokal autonomi i en flernivåkontext. LÄS MER