Sökning: "Fallstudie produktutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 159 uppsatser innehållade orden Fallstudie produktutveckling.

  1. 1. Den moderna organisationen i en föränderlig miljö - En kvalitativ fallstudie av ett förändringsarbete i en svensk nischbank

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Tornée; Ebba Öberg; [2024-02-13]
    Nyckelord :Förändringsarbete; vision; strategiutveckling; nischbank; externa drivkrafter; molnet; konkurrens; utmaningar;

    Sammanfattning : I en tid där samhället ständigt förändras och utvecklas har banksektorn fått möta nya krav och förväntningar från marknaden. Efterfrågan på digitala lösningar, tekniska innovationer och nya kundbeteenden är saker svenska banker behövt anpassa sig till under senare år. LÄS MER

  2. 2. Tillämpning av additiv tillverkning för framtagning av ett hållfast formsprutningsverktyg

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Ahmed Najaf; JR Pezo Salas; [2024]
    Nyckelord :Formsprutning; SLA; 3D-printning; Additiv tillverkning; Resin; CAD; Gjutform; Optimering; Produktutveckling; Konstruktion; Design.;

    Sammanfattning : Introduction: Additive manufacturing (AT) also known as 3D printing has become a more widespread technology in various industries. The manufacturing method has increased the efficiency of manufacturing industries in producing products with technically challenging properties. LÄS MER

  3. 3. Utveckling och utvärdering av en funktionssäker pulsgivare : Konkretisering och vidareutveckling av en patenterad lösning vilken ämnas detektera låsta lager

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Kim Bojnell; [2023]
    Nyckelord :Pulsgivare; Mekanisk konstruktion; Driftsäkerhet; Funktionssäkerhet; Tillståndsövervakning; Feleffektanalys; Underhåll; Produktutveckling;

    Sammanfattning : An emerging industrial automation has led to higher demands required for construction of encoders to ensure functionality of automated processes. The main purpose of the encoder is to provide data which indicates the condition of a drive system. LÄS MER

  4. 4. From Chaos to Cohesion, Identifying Inter-team Dependencies in Large-scale Agile Organisations : A case study of Volvo Cars

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Anton Källström; Johan Westerberg; [2023]
    Nyckelord :Project Management; Dependencies; MNC; Automotive; Volvo Cars; Product Development; Agile; Agile Teams; Scaled Agile; Large-scale Agile; Scaled Agile Framework; SAFe; Planning; R D; Software; Software Development; Organizations; Collaboration; Communication; Innovation Management; Knowledge Management; Corporate Culture; Projektledning; Beroenden; MNC; Fordonsindustrin; Volvo Cars; Produktutveckling; Agilt; Agila team; Skalat agilt; Storskaligt agilt; Scaled Agile Framework; SAFe; Planering; R D; Mjukvara; Mjukvaruutveckling; Organisationer; Samarbete; Kommunikation; Innovationsledning; Kunskapshantering; Organisationskultur;

    Sammanfattning : Product development is more complex than ever. Industries all over the world face intensified competition, forcing firms to improve their innovation performance. This involves integrating software development to a greater extent. As an effort to cope with such progression, agile project management methodologies have been adopted. LÄS MER

  5. 5. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Viktor Storsved; Oscar Säfström; [2023]
    Nyckelord :Innovation; open innovation; business model; value creation; service logic; customer centric innovation; food producer; product development; food industry; Innovation; konsumentcentrerad innovation; affärsmodell; värdeskapande; produktutveckling; livsmedelsindustrin; livsmedel; öppen innovation; producent; livsmedelsproducent;

    Sammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER