Sökning: "Fallstudie socialpsykologi"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Fallstudie socialpsykologi.
1. Skånetrafiken och det flyktiga ansvaret - En kvalitativ studie om kommunikativ ansvarsfördelning, kriskommunikation och varumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study intends to examine shared responsibility in relation to organizational communication, crisis communication and brand building. The survey is based on a case study about Skånetrafiken and their relationship to subcontractors, mass media and customers. LÄS MER
2. Om mötandet: till en typologi över urbana mötesplatser : fallet stadsodling i Rosengård, Malmö
Master-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Möten mellan människor, grupper, idéer och intressen är en naturlig del av stadslivet. Mötandet är dessutom en förutsättning för omförhandling av fördomar om den Andre, gemensam problemlösningsförmåga, upprättandet och upprätthållandet av vardagliga bekantskaper samt skapandet och stärkandet av olika slags gemenskaper. LÄS MER
3. Moralpanikens (o)logiska dagordning - En fallstudie av den amerikanska kontextens undantag från den konstitutionella ordningen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Abstract "The war on terror" has resulted in numerous exceptions from the constitutional order. This thesis is an attempt to give empirical support to Georgio Agambens theory that these exceptions should be regarded as a constant element in modern societies based on a constitutional order. LÄS MER
4. Saknas länken? - en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel The missing link – en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation Seminariedatum 18 januari 2007 Kurs FEK 591 Magisteruppsats, 10 poäng Författare Anna Lif och Katharina Nilsson Handledare Christer Kedström Fem nyckelord Varumärkeskommunikation, Företagsmärke, Identitet, Image, McDonalds Syfte Syftet med denna uppsats är att, utifrån ett kommunikations- och organisationsperspektiv, studera vad som utgör länken mellan den externa och den interna varumärkeskommunikationen. Ett andra syfte med uppsatsen är att skapa ett teoretiskt ramverk som anses vara användbart vid analys av länken mellan den interna och den externa varumärkeskommunikationen och vilka effekter den har för företaget och dess anställda. LÄS MER