Sökning: "Familiarity-bias"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Familiarity-bias.
1. Managing Venture Capital in times of Uncertainty - Fund managers perspective
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study aims to investigate the fundraising and investment process of Venture Capital funds and how the managers act during times of increased rates and times of uncertainties. Due to the uncertain times of high inflation and increasing interest rates, pressure has been put on financial markets. LÄS MER
2. Passivt sparande i de svenska storbankernas fonder : Varför behåller privatpersoner fonder som förvaltas av de svenska storbankerna trots att avkastning inte alltid kompenserar för höga avgifter?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: I Sverige finns det ett stort intresse för privat fondsparande. De svenska storbankerna erbjuder ett flertal fonder och utgör den huvudsakliga andelen av den svenska fondmarknaden. LÄS MER
3. How Investor Characteristics Shape Sin-Stock Performance in Europe
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : Whereas the majority of other studies on sin stocks have focused on if there is a sin-stock alpha on a specific geographical market, this paper investigates how and why the sin-stock alpha differs between countries. Specifically, it investigates whether investor characteristics such as welfare, consumption patterns, and religion affect the performance of alcohol, tobacco, and gambling stocks on the European market. LÄS MER
4. Pyskologin i aktiemarknaden : En studie om investeringsbeslut
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to examine how psychological factors affect shareholders and investors, and see which gender differences there are in their investment decisions. Method: The survey was based on a quantitative method with elements of qualitative aspects in form of a questionnaire. LÄS MER