Sökning: "Familjen Brand"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Familjen Brand.

  1. 1. I reklamens värld : En semiotisk analys om hur manligt, kvinnligt och könsstereotyper framställs i två parfymreklamfilmer från varumärket Dior.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Frida Sundström; Josefin Markeling; [2022]
    Nyckelord :Media; kommunikation; genus; reklam; stereotyper; kön; semiotik;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka och analysera två valda reklamfilmer för parfym av Dior för att se hur de konstruerar könsstereotyper. De frågor vi förhåller oss till är hur manligt och kvinnligt framställs i reklamfilmerna samt vilken form av könsstereotyper som framträder. LÄS MER

  2. 2. Ett gränsland mellan privatliv, politik och att framstå som äkta : En kvalitativ studie i hur ungdomar upplever svenska partiledare på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Frida Burell; Charlotte Ekberg; [2019]
    Nyckelord :Instagram; party leaders; self-presentation; personal branding; authenticity; Instagram; partiledare; självpresentation; personligt varumärke; autenticitet;

    Sammanfattning : På Instagram postar idag svenska partiledare bilder som är av vardaglig karaktär och föreställer situationer och miljöer man vanligtvis inte brukar se en partiledare i. Vi ser dem spela pingis inför publik, vi ser dem ta promenader i skogen med familjen och vi ser dem iklädda supporterkläder på en landskamp. LÄS MER

  3. 3. A concept study of a motorized hose handler

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Robin Nedhagen; Mikael Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Concept; Hose;

    Sammanfattning : Bensinpumpar har använts sedan början av 1900-talet och användningen expanderade snabbt genom åren. Utformningen och funktionerna på bensinpumparna har ständigt förnyats och optimerats för att göra tankningsprocessen säkrare, snabbare och bekvämare. LÄS MER

  4. 4. Placebranding inom regioner - utifrån ett intressentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elias Borgelius; Camilla Sandberg; [2018]
    Nyckelord :placebranding; regionbranding; destinationbranding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att förstå hur svenska regioner samordnar och involverar dess intressenter för att skapa ett platsvarumärke och hur dessa intressenter påverkar regionens varumärkesarbete. En fallstudie har genomförts med utgångspunkt i kvalitativ studie. Studien har en ansats av deduktiv karaktär med inslag av induktiv ansats. LÄS MER

  5. 5. Underhållning eller reklam? : En studie av produktplaceringar i "Finaste familjen".

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Olivia Forsberg; [2017]
    Nyckelord :Product placement; “Finaste familjen”; TV4; Jarowskij; advertising; semiotic; identity; Produktplacering; Finaste familjen ; TV4; Jarowskij; reklam; semiotik; identitet;

    Sammanfattning : Every day people get in contact with thousands of messages. On the radio, on the train, on the street and through the television. Not too infrequently messages in the form of advertising for products and services from businesses companies. LÄS MER