Sökning: "Familjen Nöjd"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Familjen Nöjd.

  1. 1. Den icke födande förälderns upplevelse av mötet med BHV-sjuksköterskan

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Anna Viktoria Ryott Malmros; Victoria Marianne Henjered; [2020]
    Nyckelord :Pappor; sexuella och könsminoriteter; upplevelse; BHV-sjuksköterska; förväntningar; behov; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Dagens barnhälsovård syftar till att stötta familjen och arbeta hälsofrämjande genom ett familjecentrerat perspektiv. Studier visar att den icke födande föräldern tenderar att förbises i mötet med BHV-sjuksköterskan men få studier belyser den icke födande förälderns perspektiv. LÄS MER

  2. 2. När familjen växer - förändringen i uttag av föräldraledighet : Är förstabarnsföräldrar mer nöjda än andrabarnsföräldrar?

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Ninni Tunbrå; [2013]
    Nyckelord :Föräldraledighet; nöjd; missnöjd; valmöjlighet; ekonomisk rationalitet; könsroller;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka huruvida föräldrar är nöjda eller missnöjda med det alltmer ojämna uttaget av föräldraledighet som sker då familjen växer och får sitt andra barn. Utgångspunkten är att föräldrar i regel vill vara föräldralediga med sina barn. LÄS MER

  3. 3. PREFABRICERADE SMÅHUS PLANLÖSNINGAR : En jämförelse mellan tillverkare och kund

    Kandidat-uppsats, JTH, Byggnadsteknik

    Författare :Stina Agnesson; Josefina Bagger-Sjöbäck; [2012]
    Nyckelord :planlösningar; kundändringar; kataloghus;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att analysera utformningen av planlösningarna i prefabricerade småhus. Resultatet ska kunna utnyttjas som underlag vid planlösningsutformning och möjliggöra planlösningar med färre kundändringar.   Metoder som används är litteraturstudier, intervjuer och en fallstudie. LÄS MER

  4. 4. Symbolisk konsumtion

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Thomas Gullberg; Christoffer Olavi; Eric Henningsson; [2009]
    Nyckelord :Symbolisk konsumtion; Marknadsföring; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle är det en tuff konkurrens bland företagen för att attrahera konsumenterna så pass mycket att de köper just deras produkter. För att göra detta måste företagen besitta information om kunderna (Kotler et al., 2002). LÄS MER