Sökning: "Fanny Arvidsson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Fanny Arvidsson.
1. Digitala verktyg och matematik : Förskollärares uppfattningar kring digitalisering i matematikundervisningen på förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka förskollärares uppfattningar om digitala verktyg som stöd i matematikundervisningen i förskolan. Studien är en kvalitativ ansats där empirin har samlats in genom semistrukturerade intervjuer. Vi har intervjuat sju förskollärare. LÄS MER
2. Kombination av linjära och iterativa metoder i produktutvecklingsprocessen : En studie om hur processerna, och en kombination av processerna påverkar innovation hos företag inom tillverkningsindustrin
Kandidat-uppsats, KTH/MaskinkonstruktionSammanfattning : Traditionellt sett är en linjär produktutvecklingsprocess det självklara valet, däremot med den teknikutveckling som skett och fortsätter att utvecklas i samhället arbetar många företag mot ett mer agilt arbetssätt. Val av produktutvecklingsprocess har en direkt påverkan på organisationens innovationsförmåga. LÄS MER
3. Omplacering vid arbetsbrist - Hur ska arbetsgivaren förhålla sig till förhandlingsskyldigheten?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Lag om anställningsskyddslag är den lag som skyddar arbetstagare vid uppsägningar och avskedanden. Denna svenska lagstiftning finner vi i LAS som är från år 1974 men kom sedan att ändras år 1982. I 7 § andra stycket LAS stadgas omplaceringsreglerna som reglerar arbetsgivarens skyldighet att försöka bereda annat arbete hos sig. LÄS MER
4. Utmanande barn - Vem utmanar inte? : En kvalitativ studie om förskollärares syn på utmanande barn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Förskolepedagogisk-didaktisk forskningSammanfattning : .... LÄS MER
5. Influencers - vägen till framgång? : En studie om företags arbete med influencers
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Den här uppsatsen är en kvalitativ studie av Influencer Marketing. I studien analyseras företags arbete med influencers med fokus på arbetsformer och alternativ till genomföranden. LÄS MER