Sökning: "Fanny Sandström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Fanny Sandström.

  1. 1. Kliniska riktlinjer gällande handläggning av urinretention postpartum - en granskning baserad på kvalitetsgranskningsinstrumentet AGREE II

    Magister-uppsats,

    Författare :Amanda Johansson; Ebba Sandström; Fanny Viktorsson Dahlberg; [2024-02-02]
    Nyckelord :AGREE II; urinretention postpartum; jämlik vård; kliniska riktlinjer; kvalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: En vanlig komplikation relaterat till graviditet och förlossning är urinretention. Denna komplikation är övergående hos majoriteten av de som drabbats men är trots detta en vanligt förekommande orsak till vårdskada som kan orsakas av bristande riktlinjer. LÄS MER

  2. 2. “Nu får jobbet inte längre styra vart vi bor” : En fallstudie om livsstilsmigration och ett gräsrotsprojekt i Kaxås

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Matilda Meijerborg; Fanny Sandström; [2021]
    Nyckelord :livsstilsmigration; plats; platsutveckling; landsbygd; gräsrotsprojekt inflyttarprojekt; Kaxås; värdskap;

    Sammanfattning : Migration vars bakomliggande drivkrafter härrör till immateriella värden och livskvalitet snarare än ekonomi eller arbete har blivit allt mer uppmärksammat av forskare det senaste decenniet. Fenomenet kallas emellertid livsstilsmigration och förutspås bli allt vanligare till följd av den pågående coronapandemin, inte minst i termer av förändrade samhällsstrukturer, personliga (om)värderingar och digital utveckling. LÄS MER

  3. 3. Branding of knowledge intensive business services

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Follin; Fanny Sandström; [2013]
    Nyckelord :Knowledge Intensive Business Services; Brand meaning; Brand creation; Brand function; Buying process ; Business and Economics;

    Sammanfattning : Aim The aim of the thesis is to explore the meaning of the brand within the Knowledge Intensive Business Service (KIBS) sector, through the brand’s construction and management, in order to contribute with insights into the interaction between branding theories and the sector. Theoretical perspective Theories collected and reviewed are focused on three main fields (I) characteristics of the KIBS sec‐ tor (II) traditional (B2B) and more sector specific branding theories (III) theories from the strategic management field to further the understanding of branding within the KIBS sector. LÄS MER