Sökning: "Fanny Sjöberg"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Fanny Sjöberg.
1. Tillgängligt mode för alla? : Hur kvinnor upplever och hanterar storleksexkludering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag pågår en diskussion om huruvida en typ av konsumenter exkluderas i modeindustrin och möjligheterna kring att få en bredare inkludering av större storlekar och varierande kroppstyper i modebranschen. Tidigare studier som har utförts på kvinnor med större storlek visar att det finns stora svårigheter att kunna visa upp och vara sitt sanna jag när det normativa modet och samhället inte tillåter det. LÄS MER
2. Manligt och kvinnligt missbruk : - en dokumentstudie av LVM-domar utifrån ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
3. Att utmana normer med grafisk form: Ett designprojekt och en fallstudie
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I den här uppsatsen studeras hur avvikande visuella uttryck kan användas inom design för att utmana normer. I uppsatsen undersöks hur designen av tidningen Bang utmanar normativa dikotomier som funktion/form, maskulint/feminint och original/imitation. LÄS MER
4. Öppen Innovation hos Lantmännen
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Background Lantmännen is one of Scandinavia’s largest and problem corporations in agriculture, food and energy. Since many of the corporations’ markets are mature and highly competitive there are low margins and hence a constant need for new and improved products, processes and services to maintain profitability. LÄS MER
5. Textanalys av ungdomsserien Vilma
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Medierådets rapport Ungar och medier 2010 belyser att barn och ungdomar mellan 9 till 16 år tittar på TV minst en timme om dagen.[1] Enligt Huntemann och Morgan har TV stort inflytande på hur denna åldersgrupps värderingar formas, vad de tänker på och pratar om. LÄS MER