Sökning: "Fanny Svensson"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden Fanny Svensson.
21. Är Ekologiskt Logiskt? : En studie om konsumenters motiv till att handla ekologiskt i livsmedelskategorierna: mejeri, kött samt frukt och grönsaker.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
22. Kompakt skåning mot platt västerbottning : En studie om kavring och tunnbröd i Malmö och Umeå
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för restauranghögskolanSammanfattning : Bröd är något människan har ätit länge och som setts som en basvara. Det har också varit en statussymbol förr i tiden då det främst var kungligheter som hade tillgång till de finaste bröd av vete. Numera är bröd något de flesta äter till vardags samt till högtid, hemma och på restaurang. LÄS MER
23. En positiv internationell Sverigebild - fantasi eller verklighet? : -En analys av hur bilden av Sverige förändrats över tid i amerikansk media
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Abstract Bachelor thesis in Political Science by Fanny Pettersson Bergström, spring term 2017. Supervisor: Sara Svensson. A Positive International Image of Sweden - Fantasy or Reality? -An Analysis of how the Image of Sweden has Changed over Time in American Media. LÄS MER
24. Sustain for the future : How to gain competitive advantage from sustainability on the Chinese market
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Working actively with sustainability can give opportunities for Swedish companies to gain competitive advantage on the Chinese market. Even if sustainability still is a fairly new phenomenon in China, the demand is there, which provides opportunities to exploit, which in turn generate benefits that lead to competitive advantages. .. LÄS MER
25. Individanpassad läsundervisning : - ur fyra mellanstadielärares perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Studiens syfte är att ta reda på hur några mellanstadielärare ser på och säger sig arbeta med en individanpassad läsundervisning. Vi utgår, i studien, ifrån en sociokulturell syn på lärande, vilket innebär att elever lär genom kommunikation och samspel med andra. LÄS MER