Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Idrottsmiljöfaktorer som främjar talangutveckling : NIU- elevens upplevelse

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Donna Berglund; Fanny Wallén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar:  Studien syftar till att undersöka elevers upplevelse av tillgängligheten utav idrottsmiljöfaktorer som främjar talangutveckling på Nationellt godkänd idrottsutbildning (NIU) i Stockholms län. De frågeställningar som studien besvarar är:  Vilka idrottsmiljöfaktorer, som främjar talangutveckling, skattar NIU-eleverna högst och lägst? Finns det en skillnad i upplevelsen av idrottsmiljöfaktorer mellan lag- och individuella idrottare på NIU-gymnasium?  Metod:  Studien använder en kvantitativ ansats och datainsamlingsmetoden skedde med hjälp av en enkät. LÄS MER

  2. 2. Vem är NIU-eleven?

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Donna Berglund; Fanny Wallén; [2022]
    Nyckelord :NIU; Habitus; idrottsgymnasium; tränarlänkdiverse;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Studiens syfte är att undersöka vilka elever som blir antagna till Nationellt godkändidrottsutbildning (NIU), och vilka faktorer som har varit avgörande för deras val av idrottsprofilerad utbildning. De frågeställningar som studien svarar på är: ● Vilken bakgrund har eleverna som blir antagna till NIU? ● Varför har eleverna sökt till NIU? ● Hur kan elevernas bakgrund förstås utifrån Bourdieus habitusbegrepp? Metod Studiens metod är enkäter för att nå en generaliserad bild av vilka elever som har sökt till NIU. LÄS MER

  3. 3. Glöm inte konsumenterna : En studie i hur företag integrerar med konsumenter i sin varumärkesuppbyggnad genom sponsring inom idrott

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :David Swärm; Fanny Wallén; [2016]
    Nyckelord :sponsring; sportsponsring; varumärken; varumärkesuppbyggnad; kännedom; gillande; preferens; påverkan; The Hierarchy of Effects model; involvera konsument; marknadsföring; relationsmarknadsföring.;

    Sammanfattning : Det finns många olika strategier för hur företag ska marknadsföra sig idag och en av dem är sponsring. Genom sponsring kan företag kommunicera över flera plattformar samtidigt och till skillnad från traditionella marknadsföringsverktyg kan företagen komma i kontakt med konsumenten på ett annat sätt. LÄS MER