Sökning: "Fantasy role-playing games"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Fantasy role-playing games.

  1. 1. Conjunction of the spheres. The struggle for hegemony in the English language online reception of Netflix adaption: The Witcher.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Sarah R. Kern; [2024-02-06]
    Nyckelord :Production reception; Hegemony; Discourse; Transmedia; Witcher; Fantasy; Polish Fantasy; Media literacy; Convergence culture; Fan-studies; Participation culture; Technical communication; Digital Role-Playing Games; Civic imagination; Netnography; ;

    Sammanfattning : This essay uses the concepts of convergence culture, transmedia and hegemony, to understand the struggles within the English language reception to Netflix Tv production “The Witcher.” In order to help the reader, the essay presents the background to the larger Witcher franchise, as well as standard debates and issues within the fantasy genre, the role-playing-game genre and convergence culture. LÄS MER

  2. 2. Den evolverade monomyten: inklusion och personliga narrativs inverkan på moderna rollspel : En komparativ analys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Mathias Arancibia Mena; [2023]
    Nyckelord :monomyt; rollspel; inklusion; ramverk; dissonans;

    Sammanfattning : Rollspel blir alltmer populära på en global nivå, med spelare runt hela världen och publikationer på flera olika språk. Som grund till rollspel och fantasy-genren den växte ut från ligger bland annat koncept som ‘hjälteresan’ och mytologi. LÄS MER

  3. 3. Quantitative Analysis of Customizable Player Avatars in an MMORPGEnvironment

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Mikhail Gardberg; Siri Kjerf; [2022]
    Nyckelord :Video Games; Representation; Hypersexuality; Fashion; Digitala spel; representation; hypersexualitet; mode;

    Sammanfattning : Sexualization of video game characters has been noted to have real world consequences. While there are studies surrounding characters designed by video game developers, the same cannot be said for players' choice of attire. LÄS MER

  4. 4. "Det finns potential. Vi kör fortfarande hänga gubbe". : En intervjustudie om elevers uppfattning om rollspel som undervisningsmetod

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Victor Engelmartin; [2020]
    Nyckelord :rollspel; undervisningsmetod; intervjustudie;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines if tabletop roleplaying games can be used as a teachingmethod in the social studies subject in the upper secondary school. The purpose of thebachelor thesis is by the experiences and perception of tabletop roleplaying games as ateaching method from students to see if there is potential in the method to develop subjectspecific knowledge in social studies and/or general curricular knowledge. LÄS MER

  5. 5. The Heroes We Never Are: Interpellation, Subjugation, and the Encoded Other in Fantasy CRPGs

    Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – Media

    Författare :Hassen Taiari; [2020]
    Nyckelord :literary studies; electronic literature; fantasy; game studies; role-playing games; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This thesis explores the topic of interpellation and subjugation in fantasy computer role-playing games (CRPGs). Using an assemblage-based framework, I argue that CRPG players are hailed and manipulated by the interplay of several texts and dynamics—mainly prose, code, numerical values, rule sets, and mechanics. LÄS MER