Sökning: "Fashion International"

Visar resultat 1 - 5 av 122 uppsatser innehållade orden Fashion International.

  1. 1. Re-picturing Afro People and Bodies Beyond Institutional Practices : Uncovering Meaning in Visual Counter-Narratives

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Chloé Rigélo; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The legacy of colonial representational logics and the increasing role of visual media cemented,on a wide scale, the image of Afro people in the visual now the discourse and underlyingassumptions of poverty, lack, need and helplessness. The thesis investigates the modes of visualcounter-narratives outside of International Development institutional practices. LÄS MER

  2. 2. Sustainable textile management and business practices among small scale fashion brands in Indonesia

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Maria Yartseva; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : The current fashion and textile industry is one of the largest contributors to climate change and environmental degradation. The industry uses toxic dyes and chemicals to cultivate, manufacturing and processing stages. LÄS MER

  3. 3. The Impact of Generation-Z on International Branding Strategy: An Analysis of Startup Fashion Brands : What are the possible challenges and advantages faced by startup fashion brands in adapting to the Gen-Z effect in their international branding strategies?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Kristjana Zaka; Masood Muqdad Sami Al Juboori; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; International Branding Strategy; Branding; Small Fashion Brands; Startups; New Ventures; Consumer Behavior; Qualitative Research.;

    Sammanfattning : This study explores the profound impact of Generation Z (Gen Z) on the international branding strategies employed by small fashion brand startups. As digital natives born between the mid-1990s and early 2010s, Gen Z represents a dynamic force that challenges traditional marketing approaches. LÄS MER

  4. 4. Officer utan gränser? : Officerens motivation och begränsningar för att stationeras utomlands

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Pierre Brandt; Christian Andersson; [2023]
    Nyckelord :Utlandsstationering; URA; Frivillighet; Officer; Arbetets karaktär; Utveckling; Profession; Gemenskap; Struktur; Belöning; Motivation; Begränsning;

    Sammanfattning : Försvarsmakten har framför allt från år 2000 intill idag minskat sin personal, inte linjärt, utan som en följd av olika omständigheter och händelser, såsom omstruktureringar, nedskärningar och politiska beslut. Nu går Försvarsmakten en ny framtid till mötes där myndigheten går in i en tillväxtfas nationellt med etablering av nya regementen. LÄS MER

  5. 5. Agenda 2030:s påverkan på hållbarhetsredovisning : En innehållsanalys av svenska modeföretags hållbarhetsredovisningar

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Öst; Annie Dalgren; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Agenda 2030; sustainability reporting; fashion industry; Swedish fashion industry.; Hållbarhet; Agenda 2030; hållbarhetsredovisning; modeindustrin; svenska modeindustrin.;

    Sammanfattning : Begreppet hållbarhet har på senare tid fått en allt större spridning i samhället, något som även avspeglas inom företagsvärlden där redovisning av hållbarhetsarbete blivit allt viktigare för att möta växande lagkrav och samhällsförväntningar. Efter införandet år 2015 blev FN:s globala mål för hållbar utveckling, Agenda 2030, snabbt en vanligt förekommande aspekt inom hållbarhetsredovisningar. LÄS MER