Sökning: "Fashion firms"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden Fashion firms.

  1. 1. The role of Networking in Internationalization - The case of Swedish fashion firms’ internationalization

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Melina Amel Sayyah; Karl Rydberg; [2019-08-08]
    Nyckelord :Networks; Networking; Internationalization; Foreign market entry; Fashion firms; Fashion industry; Sweden;

    Sammanfattning : MSc in International Business and Trade.... LÄS MER

  2. 2. Remanufacturing business model experimentation in fashion and textiles : Learnings from a pilot project.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Caroline Hoehn; Laetitia Muriel Herzog; [2019]
    Nyckelord :Business Model Experimentation; Business Model Innovation; Circularity; Remanufacturing; Value Theory;

    Sammanfattning : Adapting a circular system through business model experimentation can generate profit and sustainable growth for fashion firms. Business model experimentation explores novel opportunities to be at the forefront of transforming existing markets. LÄS MER

  3. 3. Det fygitala intåget : En kvalitativ studie om hur olika företag i klädbranschen kan implementera fygital i sitt arbete

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Albertsson; Fanny Wallin; Mikaela Westerlund; [2019]
    Nyckelord :Physical channels; digital channels; phygital; experience world; marketing perspective; sales perspective; Fysiska kanaler; digitala kanaler; fygital; upplevelsevärlden; marknadsföringsperspektiv; försäljningsperspektiv;

    Sammanfattning : Examensarbete, Programmet för Inredning- och butikskommunikation, Ekonomihögskolan Kalmar, Linnéuniveristetet. 2FE77E. VT19. LÄS MER

  4. 4. Fast fashion tvättar kläder gröna : en kvalitativ studie kring förekomsten av Greenwashing i hållbarhetsrapportering hos svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Camilla Olenmark; Louise Westford; Alva Lantz; [2019]
    Nyckelord :Fast fashion; Triple bottom line; CSR; Greenwashing; Green Marketing; The Seven Sins; Sustainability; Consumption; Gröntvättning; CSR; Triple Bottom Line; Grön marknadsföring; The Seven Sins; Fast Fashion; Hållbarhet; Konsumtion;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Fenomenet fast fashion erbjuder inte minst mode med låg prisbild för den stora massan samt nyheter varje vecka, utan bidrar även till massproduktion och masskonsumtion. Miljömässig skada sker under alla steg av en mode- och textil försörjningskedja, där expansionen av både produktion och konsumtion bidrar till ökad miljöpåverkan. LÄS MER

  5. 5. The Internationalization Process of Fashion ECCs : A qualitative study investigating the use of exploitative and explorative dynamic capabilities when internationalizing a fashion ECC

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Anna Lundberg; Windy Nguyen; Claudia Lavadores Esparza; [2019]
    Nyckelord :E-commerce Companies ECCs ; Fashion Industry; Internationalization Process; Dynamic Capabilities; Exploitative and Explorative Dynamic Capabilities; Ambidexterity;

    Sammanfattning : Background The growth of global e-commerce along with technology and information adoption has driven the international expansions of retail firms. Even though e-commerce companies (ECCs) are changing the way businesses operate and generally have fewer physical barriers to new markets, they still face numerous challenges while internationalizing. LÄS MER