Sökning: "Fashion supply chain"
Visar resultat 1 - 5 av 178 uppsatser innehållade orden Fashion supply chain.
1. Stitching Sustainability: Exploring the Dynamics of Slow Fashion: A qualitative content analysis of how two Swedish fashion companies operate in practice in relation to a slow fashion framework
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Collective research indicates that the global fashion industry faces extensive challenges within the objective of a just and sustainable development and clarifies the need for slow production and consumption. Slow fashion is both a movement and a theoretical concept aiming to do this, where slow is not time- but quality-based. LÄS MER
2. Reshoring in the Fashion Industry – An Actual Trend or Industry Window Dressing?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : The research aims to determine whether there is a trend of reshoring among major fashion conglomerates and whether supply chain resilience and sustainable manufacturing may contribute to understanding this trend. The study takes a quantitative approach, using a combination of inference statistics and descriptive statistics. LÄS MER
3. Greener Fast Fashion : An analysis of how the interplay between consumers and fashion companies affects the sustainability trend in the fashion industry
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Definitions: Throughout this study, sustainability refers to environmental sustainability which is defined as “meeting the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs” (United Nations, n.d.). LÄS MER
4. Inköparens roll för hållbara inköp : Möjligheter och begränsningar för att implementera hållbarhet i textila inköpsprocesser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Att anamma hållbarhet och ta strategiska beslut har blivit allt viktigare för textilföretag idag då kraven på socialt och miljömässigt ansvar har ökat. Genom den roll som inköpare besitter och sin delaktighet i inköpsprocessen har de möjligheter att påverka flera beslut i företag som kan kopplas till hållbarhet. LÄS MER
5. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER