Sökning: "Fast Fashion"

Visar resultat 1 - 5 av 218 uppsatser innehållade orden Fast Fashion.

  1. 1. The dream of Agile as a savior - An institutional logic perspective - A qualitative study of an Agile transformation at Volvo Cars

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Alina Nilander; Emilie Junefelt; [2019-07-03]
    Nyckelord :Agility; Institutional logics; Market logic; Corporation logic; Management fashion trend;

    Sammanfattning : MSc in Management.... LÄS MER

  2. 2. Welcome to the Jungle - A multiple extensive case study on the ‘Green Grey Zone’ of sustainability labelling

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Pauline Ojala; Lea Walbrodt; [2019-07-03]
    Nyckelord :Green Grey Zone; sustainability labelling; brand positioning; fast fashion; slow fashion; market segment; competitive environment; financial space;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. REPLACE OR REPAIR? -A study of if fast fashion repair concepts like H&M Take Care can affect the intentions to repair clothing

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Ficks; Margaux Karmestål; [2019-06-20]
    Nyckelord :Fast Fashion; Product-Service Systems; Sustainable Consumption; Theory of Planned Behaviour;

    Sammanfattning : Overconsumption and an increasing disposal of clothes is a troublesome development in thefast fashion industry, where millennials are major contributors. As there is a need for a majorshift towards more sustainable consumption, product-service systems in the shape of in-storerepair stations, like Take Care by H&M, is interesting to investigate. LÄS MER

  4. 4. SLOW FASHION : Ett genomtänkt och planerat köp som kräver större uppoffring?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amadeus Hedenör; Victor Rotting; [2019]
    Nyckelord :Slow fashion; attitude-behaviour gap; sustainable; ethics; consumer behaviour; consumer culture theory; price; buying process; Slow fashion; attityd-beteende-gap; hållbarhet; etik; konsumentbeteende; consumer culture theory; pris; köpprocessen;

    Sammanfattning : I kontrast till fast fashion, som tampas med snabbt mode och massproduktion med korta ledtider har slow fashion-rörelsen kommit och anammats av flera aktörer på modescenen. Med hjälp av slow fashion vill man således inspirera till en hållbar och tidlös garderob som är genomtänkt och står stark mot modevärldens snabba svängar och därpå, bidra till att konsumtionen inte ökar i kvantitet utan i kvalitet. LÄS MER

  5. 5. Klädindustrins utmaningar: En studie av den nödvändiga utveckling som krävs för en globalt hållbar klädindustri.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :Gabriella Dahlberg; Kajsa Kihlberg; [2019]
    Nyckelord :hållbar utveckling; klädindustrin; teorin om kognitiv dissonans;

    Sammanfattning : Klädindustrin är en av de industrier i världen som har störst utsläpp av föroreningar. Under det senaste århundradet, som ett resultat av den industriella revolutionen, har massproduktion och masskonsumtion av kläder ökat och blivit en vardaglig aktivitet i människors liv. LÄS MER