Sökning: "Fast"
Visar resultat 6 - 10 av 8553 uppsatser innehållade ordet Fast.
6. Vägen från diktatur till demokrati : En kvalitativ studie om EU och dess effekt på demokratiseringsprocessen i Polen.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)Sammanfattning : This essay will examine Poland and the potential impact of the European Union on the democratization in the former communist state. From being an integral part of the Soviet Union influential sphere to become one of the biggest countries by population and by military capacity in the EU. LÄS MER
7. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER
8. Att arbeta med yoga och mindfulness i undervisningen : en kvalitativ intervjustudie med sex lärare i idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur idrottslärare som använder sig av yoga eller mindfulness i sin undervisning gör för att forma sin undervisning i det samt vilka möjligheter och hinder det finns med yoga och mindfulness relaterat till undervisningen. Följande frågeställningar har studien utgått ifrån: Vad lyfter lärarna som viktigt vid utformningen av sin undervisning i yoga och mindfulness? Vilka för- och nackdelar ser lärarna med undervisningen i yoga och mindfulness? Vad bör man tänka på vid undervisning i yoga och mindfulness? Studien har använt sig av en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
9. Swipe to buy? : Examining the influence of Instagram and TikTok onmillennials fast fashion purchases
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis explores the influence of User-Generated Content (UGC) on the purchasingdecisions of millennials in the fast fashion industry, particularly through the platformsInstagram and TikTok. The research delves into the transformation from offline to onlinemarketing within the fast fashion sector, examining both fast-fashion and ultra-fast fashion tounderstand UGC's impact on consumer behavior, including environmental and ethicalconcerns. LÄS MER
10. Designing a reactive feedback feature for end-users in web-based media software
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Customer feedback is essential for improving a company's products or services and increasing customer satisfaction. Despite its value, user involvement faces many challenges, such as low user motivation and feedback with missing context information. LÄS MER