Sökning: "Feed forward"
Visar resultat 1 - 5 av 159 uppsatser innehållade orden Feed forward.
1. Usage of End-to-End Machine Learning for Self-Driving Vehicle
M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : This thesis is about the usage of a machine learning model for self-driving vehicles running on a small mobile computing unit, in this case, a smartphone. We use NVIDIA’s PilotNet model which is a simple feed-forward machine learning model for steering a vehicle. LÄS MER
2. Using Machine Learning to Optimize Near-Earth Object Sighting Data at the Golden Ears Observatory
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This research project focuses on improving Near-Earth Object (NEO) detection using advanced machine learning techniques, particularly Vision Transformers (ViTs). The study addresses challenges such as noise, limited data, and class imbalance. LÄS MER
3. Telling a different story: Farming resilience in hay-milk farms in Salzburg province
Master-uppsats, Stockholms universitet/Stockholm Resilience CentreSammanfattning : Foregrounding relations and processes in resilience thinking has the potential to enable more holistic analyses and account for complexity, which could lead to more resilient actions, interventions, or ways of being. The concept of farming resilience builds on a process-relational understanding of resilience and thus offers a move away from more substance-based understandings of resilience as outcome. LÄS MER
4. Using Social Media and Personality Predictions to Anticipate Startup Success
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : This thesis explores the potential of integrating predicted founder personalities, based on the Big 5 Personality Framework, into Machine Learning (ML) models to enhance the accuracy of early-stage startup success predictions. Leveraging Natural Language Processing (NLP) techniques, we extracted personality insights from founders' tweets, focusing on US startups funded between 2013 and 2015. LÄS MER
5. Ny mening. Punkt. : En kvantitativ studie av en gymnasielärares skriftliga respons i svenskämnet och elevernas användning av responsen i en efterkommande uppgift.
Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Formativ respons kan vara ett kraftfullt redskap för att stärka lärandet. Responsens effekt påverkas bland annat av dess innehåll. Eftersom responsen är bortkastad tid för läraren om eleverna inte använder den, är det relevant att dels undersöka responsens innehåll, dels när och hur eleverna använder den. LÄS MER