Sökning: "Feedback effects"

Visar resultat 16 - 20 av 355 uppsatser innehållade orden Feedback effects.

  1. 16. Teachers’ experiences of formative assessment in Swedish introductory programmesM

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Anders Wåke; [2023]
    Nyckelord :formative assessment; teachers’ experience; teachers’ beliefs; introductory programmes; motivation; formativ bedömning; lärares erfarenheter; lärares beliefs; introduktionsprogram; motivation;

    Sammanfattning : The policy and mission of the Swedish upper secondary school highlight the importance of developing students’ learning. Formative assessment is commonly used for this purpose. However, a prerequisite for formative assessment is a consensus between the student and the teacher. LÄS MER

  2. 17. What feedback is perceived as useful? : The perceptions of Written Corrective Feedback among Swedish ESL teachers and students in Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Natael Håård; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Corrective feedback (CF) has received plenty of attention in the last decades. Researchers and linguists alike have debated the effectiveness of written corrective feedback (WCF) and it is an area of relevance for the ESL classroom. One aspect of WCF is teachers’ and students’ attitudes towards it. LÄS MER

  3. 18. Användarinvolvering i tjänst- respektive produktbaserade företag : En jämförande rapport mellan hur tjänst- och produktföretag involverar användare i sina produktutvecklingsprocesser inom elfordonsbranschen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Fredrika Friberg; Lovisa Lindholm; Linus Tagesson; [2023]
    Nyckelord :User involvement; product development; service-based companies; product-based companies; Användarinvolvering; produktutveckling; produktbaserade företag; tjänstebaserade företag;

    Sammanfattning : Att involvera användare i produktutvecklingsprocesser är centralt för att förstå kundens behov samt utveckla konkurrenskraftiga produkter och tjänster. Detta kan kopplas till samtliga företag som arbetar med produktutveckling, där tjänst- respektive produktbaserade företag båda präglas av kundens behov vid skapandet av innovativa lösningar. LÄS MER

  4. 19. Humor i musikklassrummet : En diskursanalytisk studie om hur musiklärare använder humor som retorisk resurs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Tove Paulin; [2023]
    Nyckelord :humor; the music classroom; discourse psychology; rhetorical resource; video- based observation; humor; musikklassrummet; diskurspsykologi; retorisk resurs; videoobservation;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att belysa hur humor används i musikklassrummet på estetiska programmet i gymnasiet. Förhoppningen är att bidra till en ökad medvetenhet och djupare förståelse för vilken roll humor spelar i samspelet mellan lärare och elever, hur det kan användas som retorisk resurs i musikundervisningen och diskutera vilken påverkan det har för elevernas förutsättningar för lärande. LÄS MER

  5. 20. Att stötta en hälsosam social jämförelse : En kvalitativ studie av sociala medieprofiler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Rebecka Göransson; Amelia Voksepp; [2023]
    Nyckelord :Social media; Profiles; Social comparison; Well-being; Sociala medier; Profiler; Social jämförelse; Välmående;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit en integrerad del av människors liv under det senaste årtiondet, och användare jämför sig ständigt med innehållet de ser. Forskningen pekar på att sociala medieprofiler, med sina anpassningsbara funktioner och feedback-möjligheter, intensifierar social jämförelse och kan ha negativa följder på användares välmående. LÄS MER