Sökning: "Feedback effects"

Visar resultat 21 - 25 av 355 uppsatser innehållade orden Feedback effects.

  1. 21. A study on how a dashboard for energy data visualisations can be designed to be usable and inspire pro-environmental behaviour in an industry setting

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sofie Drugge Eneroth; Alice Elkjaer; [2023]
    Nyckelord :Usability; learnability; subjective satisfaction; behavioural change; energy data visualisations; HCD; eco-feedback; personas; prototyping;

    Sammanfattning : An essential part of combating climate change is to reduce energy consumption. As the industrial sector was accountable for approximately a third of the total global carbon dioxide equivalents in 2019, it is crucial for industries to manage their energy usage. LÄS MER

  2. 22. Effekten av audio-haptisk feedback på simulerad körning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Sara Modin; Simon Garrido Velasquez; [2023]
    Nyckelord :education; simulator; audio haptic feedback; fidelity; utbildning; simulator; audio-haptisk feedback; fidelitet;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen går i full fart i dagens samhälle och detta påverkar även utvecklandet av utbildningar och dess tillvägagångssätt. Simulatorer och simulerad inlärning tar allt mer plats inom allt från medicinsk utbildning till golfsport och har länge använts inom pilotutbildning. LÄS MER

  3. 23. Designing a Digital Twin to Improve Adherence and Care

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Marcus Karlström; [2023]
    Nyckelord :Digital Twin; Adherence; Risk Communication; eHealth; Design Thinking; UX;

    Sammanfattning : This study aims to create a design concept for a digital twin to understand how it could be used to increase the health adherence of users through risk communication. This was done while also looking at how such a system could counteract potential health anxiety. LÄS MER

  4. 24. Consumer purchasing behaviour influence on sustainable product development in the automotive industry.

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ben Babu; Rohit Reddy Maddhuri; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractDue to increased customer knowledge of the environmental effects of conventional automobiles and their concerns, the automotive industry is undergoing a substantial change toward sustainability and environmentally friendly goods. The goal of this study is to examine the relationship between customer purchasing behaviour and new product development, with an emphasis on environmentally friendly automotive products. LÄS MER

  5. 25. Effekter av serious games på lärande och motivation hos barn med inlärningssvårigheter : En utvidgad strukturerad litteraturstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Julia Törn; Jonas Åhlström; [2023]
    Nyckelord :learning; learning disabilities; motivation; public health; serious games; folkhälsa; inlärningssvårigheter; lärande; motivation; serious games;

    Sammanfattning : Introduktion: Utbildningsnivå är en bestämningsfaktor för hälsa, och det finns starka kopplingar mellan en individs utbildningsnivå och hälsa. Inlärningssvårigheter som dyslexi och dyskalkyli kan bidra till svårigheter i skolan samt fysisk och mental ohälsa. LÄS MER