Sökning: "Feedback i skolan"

Visar resultat 1 - 5 av 477 uppsatser innehållade orden Feedback i skolan.

  1. 1. Friluftslivsundervisning på högstadiet : en enkätstudie om formativ bedömning och ramfaktorer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Jonathan Rosén; Nathan Freeman; [2024]
    Nyckelord :Friluftsliv; formativ bedömning; ramfaktorer; högstadie; enkätstudie;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att undersöka hur lärare i idrott och hälsa på högstadiet arbetar inom friluftsliv, vilka aktiviteter som premieras, samt hur de beskriver att deras arbete med formativ bedömning inom friluftsliv ser ut. Vidare ämnar vi även analysera de ramfaktorer som påverkar friluftslivsundervisning och den formativabedömningen inom friluftsliv. LÄS MER

  2. 2. FPGA Based Control of Multiple Electric Machines for Marine Propulsion Systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Weideskog; [2024]
    Nyckelord :FPGA; Field Oriented Control; BLDC; SVPWM; SMO; Electric Drives; Electric Machines; Sliding Mode Observer; Marine Propulsion; Multiple Machines; Boat Motor; Fältorienterad styrning; marin framdrivning; elektriska drivsystem; elmaskiner; flertal maskiner; båtmotor;

    Sammanfattning : This master thesis addresses the control of electric propulsion motors in a marine context. The focus lies mainly on the implementation of field oriented control (FOC) in a field programmable gate array (FPGA). The hypothesis is that FPGAs provide performance advantages over microcontroller-based control solutions by enabling parallel processing. LÄS MER

  3. 3. Formativ bedömning sett ur ett elevperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Maria Lundström; Jonas Parkman; [2023-07-05]
    Nyckelord :Formativ bedömning; Feedbackskymmande faktorer; Bedömningsrelaterad stress; Elevperspektiv; Bedömningsparadigmet;

    Sammanfattning : Det finns flertalet studier som visar att formativ bedömning är ett användbart verktyg för elevers lärande i skolan. Ett inte lika utforskat område är hur elever ser på och talar om den formativa bedömningen och hur verktyget används av olika lärare i olika klassrum och får en påverkan på elever. LÄS MER

  4. 4. Evaluating ChatGPT’s Ability to Compose Music Using the MIDI File Format

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcus Warnerfjord; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis examines the capabilities of the artificial intelligence model (AI), ChatGPT 3.5-turbo, to compose valuable music in a digital format (MIDI) from natural language prompts. Implementing a multifaceted quantitative approach, the study combines objective musical metrics with subjective user evaluations. LÄS MER

  5. 5. Spatialized Sonification for the Learning of Surgical Navigation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alexander Danielsson; [2023]
    Nyckelord :Spatial Audio; Sonification; Surgical Simulations; Minimally invasive Surgery; Psychoacoustics; Spatial Ljud; Sonifikation; Kirurgiska Simulationer; Minimalinvasiv kirurgi; Psykoakustik;

    Sammanfattning : Historically, the education of surgical navigation in minimally invasive neurosurgery has been constrained by several factors. Medical students have been required to physically be in the operating room to observe a teacher perform the different procedures. This restricts their opportunities to gain valuable hands-on experience in their field. LÄS MER