Sökning: "Feedback i skolan"
Visar resultat 1 - 5 av 477 uppsatser innehållade orden Feedback i skolan.
1. Friluftslivsundervisning på högstadiet : en enkätstudie om formativ bedömning och ramfaktorer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att undersöka hur lärare i idrott och hälsa på högstadiet arbetar inom friluftsliv, vilka aktiviteter som premieras, samt hur de beskriver att deras arbete med formativ bedömning inom friluftsliv ser ut. Vidare ämnar vi även analysera de ramfaktorer som påverkar friluftslivsundervisning och den formativabedömningen inom friluftsliv. LÄS MER
2. FPGA Based Control of Multiple Electric Machines for Marine Propulsion Systems
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This master thesis addresses the control of electric propulsion motors in a marine context. The focus lies mainly on the implementation of field oriented control (FOC) in a field programmable gate array (FPGA). The hypothesis is that FPGAs provide performance advantages over microcontroller-based control solutions by enabling parallel processing. LÄS MER
3. Formativ bedömning sett ur ett elevperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Det finns flertalet studier som visar att formativ bedömning är ett användbart verktyg för elevers lärande i skolan. Ett inte lika utforskat område är hur elever ser på och talar om den formativa bedömningen och hur verktyget används av olika lärare i olika klassrum och får en påverkan på elever. LÄS MER
4. Evaluating ChatGPT’s Ability to Compose Music Using the MIDI File Format
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis examines the capabilities of the artificial intelligence model (AI), ChatGPT 3.5-turbo, to compose valuable music in a digital format (MIDI) from natural language prompts. Implementing a multifaceted quantitative approach, the study combines objective musical metrics with subjective user evaluations. LÄS MER
5. Spatialized Sonification for the Learning of Surgical Navigation
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Historically, the education of surgical navigation in minimally invasive neurosurgery has been constrained by several factors. Medical students have been required to physically be in the operating room to observe a teacher perform the different procedures. This restricts their opportunities to gain valuable hands-on experience in their field. LÄS MER