Sökning: "Felicia Karlsson"

Visar resultat 16 - 20 av 47 uppsatser innehållade orden Felicia Karlsson.

  1. 16. "Konsten att kombinera alla nyanser av grått" : Utmaningar med att förstå sina kunder inom tidningsbranschen - en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Felicia Dahl Karlsson; Rebecka Bohlin; [2021]
    Nyckelord :Tidningsbranschen; Digital Kundinsikt; Digitalisering; Digital Transformation; Verksamhetsutveckling; Kundinsikt; Dagstidning;

    Sammanfattning : During the last 50 years the newspaper industry has changed rapidly. The digitalization of society is a driving factor of these changes and have led to a globalization of the newspaper industry. Increasingly, the newspaper industry has gone from only publishing news in a physical form to more digital formats. LÄS MER

  2. 17. Upplevelser av medarbetarsamtalet : En kvalitativ intervjustudie med 10 anställda i privat- och offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Tove Tapper; Felicia Frank Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Arbetspsykologi; Kommunikation; Medarbetarsamtal; Utvecklingssamtal; Privat sektor; Offentlig sektor;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur medarbetare upplever medarbetarsamtal inom privat och offentlig sektor. En kvalitativ intervjustudie tillämpades och genom ett kriteriestyrt urval valdes respondenter utifrån fem kriterier. Urvalsgruppen bestod av tio medarbetare, fem kvinnor och fem män, från sex svenska företag. LÄS MER

  3. 18. Instagrams påverkan på män och kvinnor. : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lisa Karlsson; Felicia Ericsson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; social media; gender; women; men; commercial; Instagram; sociala medier; genus; kvinna; man; reklam;

    Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER

  4. 19. Instagrams påverkan på män och kvinnor : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Felicia Ericsson; Lisa Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; social media; gender; women; men; consumer behavior; buying behavior; impact; influencer marketing; commercial; Instagram; sociala medier; genus; kvinna; man; konsumtionsbeteende; köpbeteende; påverkan; influensers marketing; reklam;

    Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER

  5. 20. Påverkar distansarbete chefers ledarskap? : En kvalitativ studie om hur ledarskap förändras till följd av distansarbete

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Felicia Karlsson; Elin Björkman; [2021]
    Nyckelord :Ledarskap; distansarbete; work-life balance; motivation; medarbetarskap;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en djupare förståelse för hur distansarbete påverkar chefers ledarskap i deras arbetsliv. Vi vill även se om motivationen påverkats samt om cheferna därmed fått förändra sitt sätt att motivera på grund av distansarbetet. LÄS MER