Sökning: "Felicia Lindqvist"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Felicia Lindqvist.

  1. 1. Brand community rejection - en strategi att tillämpa eller undvika?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Lindqvist Hagelin; Hanna Ovhagen; Axel Christiansson; [2022]
    Nyckelord :Brand community; brand community rejection strategi; företagsinitierat brand community; replikation; experiment; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Brand community rejection - en strategi att tillämpa eller undvika? En experimentell replikationsstudie Seminariedatum: 3 juni 2022 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Axel Christiansson, Felicia Hagelin Lindqvist och Hanna Ovhagen Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Brand community, brand community rejection strategi, företagsinitierat brand community, replikation och experiment Forskningsfråga: Kommer resultatet för svenska studenter att stödja resultatet för kinesiska studenter som rapporterades i Wang och Dings (2016) undersökning avseende brand community rejection strategi? Syfte: Genom att utföra en replikationsstudie, avser studien att undersöka hur en brand community rejection strategi påverkar svenska studenters efterföljande utvärdering av olika starka varumärken. Metod: Studien är en replikationsstudie och använder därmed samma experimentella metod som Wang och Ding (2016) för att möjliggöra en jämförelse av resultat. LÄS MER

  2. 2. Who are the Hilltop Youth? : Perception of self vs. Perception of researchers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Felicia Lindqvist; [2020]
    Nyckelord :Hilltop Youth; HY; Israel; price tag; activists; self-categorization; protracted social conflict;

    Sammanfattning : This qualitative study focuses on perceptions of actors within protracted social conflicts and the value of using self-categorization as a tool to increase understanding of conflict actors as a step towards to finding alternative solutions. It compares self-perceptions of the Hilltop Youth, a radical settler group in the West Bank region in the Middle East, to categorizations used in all of the established literature on the group. LÄS MER

  3. 3. Utformningen av socialt hållbara studentbostadsområden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Sara Jergander; Lindqvist Felicia; [2020]
    Nyckelord :Social sustainability; social capital; residential areas for students; design; physical environment; design proposal; Social hållbarhet; socialt kapital; studentbostadsområden; utformning; fysisk miljö; gestaltningsförslag;

    Sammanfattning : Efterfrågan på studentbostäder blir större i universitets- och högskolestäder, där kombinationen av ett ökat intresse för högre studier och en långvarig bostadsbrist resulterat i att studenter stått bostadslösa vid kursstart. Resultatet har utmynnat i att studentbostadsområdens fysiska miljö nedprioriterats, trots dess påverkan på det psykiska välmåendet och den enskilde individens uppfattning av ett lärosäte eller en stad ifråga. LÄS MER

  4. 4. Israel’s usage of Psychological Warfare against Hezbollah : Theoretical Development and Application 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Felicia Lindqvist; [2020]
    Nyckelord :Psychological warfare; PSYOP; Israel; Hezbollah; Theory development.;

    Sammanfattning : The purpose is to analyze and describe Israel's psychological warfare facing Hezbollah in the years between 2017-2019. The question at issue is: How has Israel used Psychological Warfare against Hezbollah between 2017-2019? This is revised through a theory development using the work of Martin C. LÄS MER

  5. 5. Granskning av hållbarhetsrapporter : En studie om hur företagsspecifika variabler påverkar företag att frivilligt välja extern oberoende granskning av hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Hallgren; Felicia Lindqvist; [2020]
    Nyckelord :Tredjepartsgranskning; Hållbarhetsrapportering; Branschtillhörighet; Lönsamhet; Företagsstorlek; Legitimitetsteorin; Institutionell teori;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har antalet företag som väljer att få sina hållbarhetsrapporter granskade av en oberoende tredje part ökat kraftigt. I takt med denna utveckling har intresset ökat för vilka faktorer som påverkar företag att frivilligt välja att få sina hållbarhetsrapporter granskade. LÄS MER