Sökning: "Felix Lundqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Felix Lundqvist.

  1. 1. Implementering av cirkulär ekonomi inom stålindustrin : En kvalitativ fallstudie för att utforska vad implementeringen innebär

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Maximilian Brobjer; Felix Lundqvist; [2020]
    Nyckelord :Circular economy; implementation; steel industry; social benefit; Cirkulär ekonomi; implementation; stålindustrin; samhällsnytta.;

    Sammanfattning : Bakgrund:Vi konsumerar redan idag en och enhalv gånger jordens bärkapacitet,ochkommer 2030behöva två jordklotför att stödja vår konsumtion.Dettamedförockså en ännu högre konsumtionsökning som kommer att sätta ett ännu högretryck på jorden. LÄS MER

  2. 2. Hemlöshet och den nya ortodoxinen : En kvalitativ analys av Västerås Stads åtgärder mot hemlöshet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Felix Lundqvist; [2019]
    Nyckelord :hemlöshet; nya ortodoxinen; vräkningar; bostadsbrist; liberaliseringen av bostadsmarknaden; Västerås Stad; missbruk; psykiska sjukdomar; fattigdom; bostadsbrist; bostadsbyggande; allmännytta; gentrifiering; medborgarskap; stigmatisering; Bostad Först; policy; kvalitativ textanalys;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att studera hur Västerås Stads policyarbete tar sig an bakomliggande förklaringar till hemlösheten. För åstadkomma detta introduceras en modifierad modell av den nya ortodoxinen som tillsammans med kvalitativ textanalys som ett analytiskt verktyg används för att studera stadens policydokument. LÄS MER

  3. 3. Design och implementation av en e-butik med en personifierbar produkt för att uppnå nytta och effektivitet : Utveckling av e-butiken Coffe Creation

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Elinor Öhlund; William Wang; Gullis Phung; Jonas Olsson; Felix Lundqvist; Dag Hultberg; Max Fixcher; Hampus Back; [2017]
    Nyckelord :personifiera; kundanpassa; skräddarsy; produkt; vara; e-butik; webbshop;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att finna faktorer som gör en e-butik med personifierbara produkter användbar i form av effektivitet och nytta. Processen fram till slutprodukten har gjorts med en iterationsbaserad user-centered design-metod där utvecklarna under arbetets gång har haft en kontinuerlig dialog med slutanvändaren. LÄS MER