Sökning: "Fem nyckelord: Företagskultur"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden Fem nyckelord: Företagskultur.

  1. 6. Culture as a Driver of Innovation Performance : A case study at the ASSA ABLOY Group

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Linn Back; Isabelle Landberg; [2014]
    Nyckelord :organizational culture; innovation culture; innovation performance; företagskultur; innovationskultur; innovationsprestanda;

    Sammanfattning : Innovation has become increasingly important for organizations to sustain their competitive advantage. Among the factors frequently put forward as drivers of innovation are for instance innovation strategies, -processes, -tools, and –methods. LÄS MER

  2. 7. CSR i SMEs - En studie om uppfattning, motiv och hinder

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Halling; Erik Karlsson; [2013]
    Nyckelord :corporate social responsibility CSR ; små och medelstora företag SMEs ; motiv; hinder; uppfattning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: CSR i SMEs – En studie om uppfattning, motiv och hinder Seminariedatum: 30 maj 2013. Ämne/Kurs: Magisteruppsats Civilekonomprogrammet - Företagsekonomi, FEKN90 30 hp Författare: Henrik Halling, Erik Karlsson Handledare: Christine Blomqvist Fem nyckelord: corporate social responsibility (CSR), små och medelstora företag (SMEs), motiv, hinder och uppfattning. LÄS MER

  3. 8. CSR & Krishantering - Konsten att vara beredd för nya utmaningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Olivensjö; Elsa Gejrot; Rebecca Persson; [2011]
    Nyckelord :CSR; krishantering; företagskultur; kärnvärden; kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: CSR & Krishantering – konsten att vara beredd för nya utmaningar Seminariedatum: 2012-01-12 Ämne/kurs: FEKH95, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Elsa Gejrot, Emelie Olivensjö & Rebecca Persson Handledare: Lars Carlman Fem nyckelord: CSR, krishantering, företagskultur, kärnvärden, kommunikation Syfte: Syftet är att se om ett företags CSR-arbete tillsammans med dess strategi för krishantering kan skapa bättre förutsättningar för att möta nya etiska kriser. Vi har i arbetet med dunskandalen och syftet med det är för att visa läsaren hur det kan se ut i praktiken. LÄS MER

  4. 9. Fyra timmar för att omvandla en negativ person till en positiv? : anställdas upplevelser av utbildning i medarbetarutveckling

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hanna Öberg; Maria Johansson; [2011]
    Nyckelord :Feedback; communication; change; corporate culture and employee development.; Feedback; kommunikation; förändring; företagskultur samt medarbetarutveckling.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Fyra timmar för att omvandla en negativ person till en positiv? – Anställdas upplevelser av utbildning i medarbetarutveckling.   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Maria Johansson & Hanna Öberg   Handledare: Per-Arne Wikström   Datum: 2011 – Maj   Syfte: Projektet ”Kompetensutveckling för varslade i Gävleborg” är ingången till denna uppsats. LÄS MER

  5. 10. Kampen om kompetensen - En studie av företags interna och externa arbetsprocesser i syfte att utreda vad som utmärker en attraktiv arbetsgivare

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Jörgensen; Jeanette Mårtensson; Ann Svensson Steinberger; [2007]
    Nyckelord :Attraktiv arbetsgivare; Belöningssystem; Employer Branding; Kompetens; Motivation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Kampen om kompetensen – En studie av företags interna och externa arbetsprocesser i syfte att utreda vad som utmärker en attraktiv arbetsgivare Seminariedatum: 2007-01-18 Ämne/Kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Jeanette Mårtensson Ann Svensson Steinberger Johan Uldall-Jörgensen Handledare: Per Magnus Andersson Peter Jönsson Fem nyckelord: Attraktiv arbetsgivare, Belöningssystem, Employer Branding, Kompetens, Motivation Syfte: Studien syftar till att beskriva och analysera hur företag arbetar internt och externt med att upprätthålla sin status som attraktiv arbetsgivare i syfte att rekrytera och behålla medarbetare. Metod: Vi har valt att genomföra studien med en kvalitativ metod och samla in empiri genom en fallstudieansats i form av Små-N-studier. LÄS MER