Sökning: "Female gamers"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Female gamers.
1. Kvinnor i datorspel; Att se upp till eller bara se på
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Datorspel har växt i popularitet för vart år som gått och involverar idag flera miljarder aktiva spelare världen över. Idag visar statistik på en nästintill jämlik fördelning av män och kvinnor som spelar men ändå anses fortfarande den stereotypiska gamern som manlig. LÄS MER
2. Hur påverkas kvinnliga och manliga spelares preferenser för stereotypisk kvinnlig representation och narrativ genom att tillhandahålla representationer med mer mångfald?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I detta examensarbete undersöks spelares preferenser om kvinnliga karaktärer i spel. Stereotyper för kvinnliga karaktärer i spel utforskas och används för att utveckla undersökningens artefakt bestående av fem kvinnliga karaktärer. Studien genomfördes i enkätform med kvalitativa och kvantitativa frågor. LÄS MER
3. When You Wish Upon a Character Banner: An Exploratory Discourse Analysis of a Genshin Impact Player Community
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : An exploratory discourse analysis was performed on a community of practice based on Discord, an instant messaging platform. The community of practice is a group of gamers (people who play video games), dedicated to the cross-platform free-to-play game Genshin Impact. LÄS MER
4. Bibliotek och Tv-Spel : En undersökning om Göteborgs Stadsbiblioteks fokus på en tv-spelsavdelning för ungdomar
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The central public library in Gothenburg offers videogames for its patrons to play in house. This service is very popular among boys and young men. A lot of patrons in the videogame section of the library choose to spend their time there without gaming and rather to read or spend time with friends. LÄS MER
5. Hej or Nej? : An exploration of Swedish consumer value perceptions of female gaming organizations
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Gaming has emerged from a niche industry to a major global player making billions of dollars in revenue year after year. Many companies and industries alike are taking note of the increasing prominence and investing into the market. LÄS MER