Sökning: "Femstegsmodellen"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet Femstegsmodellen.

  1. 1. Närståendes upplevelse av palliativ vård i hemmet : Enlitteraturstudie ur ett närståendeperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Katarina Savic; Marjam Sattar; [2022]
    Nyckelord :Experience; Home; Home health care; Next of Kin; Nurse; Palliative care; Hemmet; Hemsjukvård; Närstående; Palliativ vård; Sjuksköterska; Upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Palliativ vård ges allt mer i patientens hem och ska ske utifrån de fyra hörnstenarna. De fyra hörnstenarna innebär symtomlindring, samarbete, kommunikation och relation samt stöd. Sjuksköterskan har en stor roll inom den palliativa vården och ska arbeta utifrån det palliativa förhållningssättet. LÄS MER

  2. 2. Investeringar i fonder - en känslomässig affär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Sovre; Hanna Åstrand; Dejan Maletic; [2022]
    Nyckelord :konsumentbeteende; fondsparande; emotioner; köpprocess; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Investeringar i fonder - en känslomässig affär - En kvalitativ intervjustudie om svenskars konsumtion av finansiella tjänster och emotionella aspekter av konsumentbeteende. Seminariedatum: 2021-01-13 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Sovré, Hanna Åstrand, Dejan Maletic Handledare: Peter Svensson Nyckelord: konsumentbeteende, fondsparande, emotioner, köpprocess Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för vilka emotionella aspekter som påverkar de svenska fondspararnas konsumentbeteende och köpprocess i konsumtion av finansiella köp. LÄS MER

  3. 3. Konstant beredskap : En litteraturstudie om föräldrars erfarenheter av att ha barn med diabetes typ 1

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Shakila Panahi; Hosniya Hassanzada; [2021]
    Nyckelord :Diabetes type 1; Experience; Literature review; Nursing; Parents; Diabetes typ 1; Erfarenhet; Föräldrar; Litteraturöversikt; Omvårdnad;

    Sammanfattning : Bakgrund: Enligt WHO (2021) har förekomsten av diabetes ökat stadigt under de senaste decennierna. I Sverige får cirka 800 barn och ungdomar diagnosen diabetes mellitus typ 1, årligen. Diabetes typ 1 är en kronisk autoimmun sjukdom som mest drabbar barn. Sjukdomen kan påverka barnets och även föräldrars livssituation. LÄS MER

  4. 4. Business process reengineering: practical implications in the Source-to-Contract process : A case study at a large manufacturing organization

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mostafa Moustaghni; Jesper Persson; [2021]
    Nyckelord :Business process reengineering; purchasing; Source-to-Contract process; Lean; digitalization.;

    Sammanfattning : This study’s purpose is to give recommendations on how the purchasing process, specifically the Source-to-Contract (S2C) process, can be reengineered by evaluating areas of improvement inspired by Lean and digitalization. To fulfill the purpose, a five-step framework of business process reengineering (BPR) and its methodology was developed, of which this thesis primarily covers the last three steps. LÄS MER

  5. 5. Svenska aktiebolags redovisning av lojalitetsprogram och IFRS 15 inverkan på redovisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ludvig Andersson; Rasmus Björklund; [2021]
    Nyckelord :IFRS 15; loyalty program; breakage rate; five-step model; IFRS 15; lojalitetsprogram; breakage rate; femstegsmodellen;

    Sammanfattning : Background: The prevalence of loyalty programs used to attract and keep customers loyal to the company by making return purchases has increased in the marketing strategy used by more and more companies. It is in the nature of a wide variety of loyalty programs to offer consumers benefits in the future causing a liability for the offering business. LÄS MER