Sökning: "Filip Gustavsson"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Filip Gustavsson.
1. Worn symbols and their role in the military – a study of their effects and perceived value in the French army
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, FörsvarshögskolanSammanfattning : This study aims to explore the perceived value and effect of symbols worn in the military. Since uniforms create uniformity, symbols are one of the few ways individuals can distinguish themselves. These symbols hold more value than just a piece of fabric which serves a practical purpose. LÄS MER
2. Phase Transitions in the Two-Higgs-Doublet Model with a Softly-Broken Z2 Symmetry
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Teoretisk partikelfysik - Geonomgår omorganisationSammanfattning : The two-Higgs-doublet model (2HDM) is an extension to the Standard Model which adds a second Higgs doublet. This extension provides freedom within the model, in comparison to the Standard Model, which makes it possible to study strong electroweak phase transitions. LÄS MER
3. A tailored web-based system for managing and attracting customers
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Denna rapport redogör utvecklingen av ett kundhanteringssystem (CRM) och en webbsida för Minafribrev, ett finansbolag, i syfte att förbättra kundinteraktioner och relationshantering. Målet var att utveckla ett system som kunde användas för att effektivt hantera kundaktiviteter och att lagra relevant data som kontaktinformation, information om möten, och att hantera kundrelaterade uppgifter. LÄS MER
4. Nyhetsartiklars inramning av en idrottsorganisation : En studie med fokus på organisationens sociala ansvar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studiens huvudämne är att undersöka hur stora idrottsevenemang presenteras och diskuteras offentligt i samband med företagens sociala ansvar. Syftet med studien är att ta reda på vilka gestaltningar som främst förekommer i nyhetsartiklarna och i vilket sammanhang. LÄS MER
5. Reklamkrokar på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Användare av sociala medier får idag stora mängder reklam i alla olika former. Som reklamskapare kan det vara svårt att få sina annonser att sticka ut och fånga användarnas uppmärksamhet samt att de ska komma ihåg den. LÄS MER