Sökning: "Filippa Borg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Filippa Borg.

  1. 1. Palliativ vård i livets slutskede : Närståendes erfarenheter av den palliativa vården relaterat till cancer i livets slutskede

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för omvårdnad

    Författare :Desirée Mattsson; Filippa Borg; [2020]
    Nyckelord :Cancer; Närstående; Erfarenheter; Palliativ vård; Livets slutskede;

    Sammanfattning : Introduktion: Cancer är den näst vanligaste dödsorsaken i världen. Många patienter genomgår en palliativ vård och i denna process har närstående en betydelsefull position. Syfte: Att undersöka närståendes erfarenheter av den palliativa vården relaterat till cancer i livets slutskede. LÄS MER

  2. 2. Svenska klädföretags arbete med cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Amanda Kellerman; Sandra Strömstedt; [2016]
    Nyckelord :circular economy; Swedish fashion industry; resources; fashion industry; textile industry; textiles; Sweden; fashion; behavioural changes; consumption; cirkulär ekonomi; svenska klädföretag; resurser; klädföretag; kläder; mode; Sverige; beteendeförändring; konsumtion;

    Sammanfattning : I Sverige köps det idag 13,1 kg kläder per person och år, av dessa slängs 8 kg kläder per person och år. Cirka 60 procent av det som slängs skulle dessutom kunna användas igen. Detta är en inte en hållbar resurshantering och för att ta tillvara på kläderna behövs en omställning där kläderna ses som en resurs. LÄS MER

  3. 3. You are who you wear? : En kvantitativ studie om varumärkesidentitet och varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Sjöstedt; Jeanette Bohman; [2015]
    Nyckelord :Brand Image; Brand Identity; Brands; Brand Equity; Brand Associations; Brand Personality;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to find out how well companies succeed in trying to convey the identity of their trademarks to the consumers. The study was quantitative with a survey design. A sample of 109 respondents participated. LÄS MER

  4. 4. Vilka faktorer är viktiga för att företagens samhällsansvar ska ge långsiktig överlevnad? : En studie av tre svenska modeföretag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Susanna Mårtensson; Johanna Ollevik; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företagens samhällsansvar är ett socialt fenomen, som blivit viktigare allteftersom konkurrensen på marknaden ökat. Detta medför att företagen måste utveckla strategier och förändra affärsidéer för att överleva på den framtida marknaden. LÄS MER