Sökning: "Filippa Frisk"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Filippa Frisk.

  1. 1. Intressentengagemang vid hållbarhetsrapportering : En kvalitativ studie om hur företag kan främjas av att engagera intressenter i rapporteringsprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Filippa Frisk; Amanda Lundkvist; [2022]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; hållbarhetsrapportering; strategi; intressenter; intressentengagemang;

    Sammanfattning : Titel: Intressentengagemang vid hållbarhetsrapportering: en kvalitativ studie om hur företag kan främjas av att engagera intressenter i rapporteringsprocessen. Författare: Filippa Frisk och Amanda Lundkvist. Nyckelord: Hållbar utveckling, hållbarhetsrapportering, strategi, intressenter och intressentengagemang. LÄS MER

  2. 2. Omvårdnad vid MRSA infektion : En litteraturstudie om vårdtagares och sjuksköterskors erfarenheter av vård och omvårdnad

    Kandidat-uppsats, Röda Korsets Högskola

    Författare :Emilia Frisk; Filippa Laroussi; [2022]
    Nyckelord :MRSA; care relation; nursing; education; participation; MRSA; vårdrelation; omvårdnad; utbildning; delaktighet;

    Sammanfattning : Bakgrund: MRSA är en bakterie som är resistent mot penicillinpreparat. Vilket gör att MRSA infektioner kan vara svårbehandlade och ses som ett vårdhygieniskt problem runt om i världen. LÄS MER

  3. 3. Consumer Decision Making From a Social Perspective - A Study of the Outdoor Space

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Vahlstedt; Sofia Håkansson; Filippa Frisk; [2010]
    Nyckelord :Consumer Behaviour; the Outdoor Space; Decision Making; Consumer Culture Theory; Publicly Displayed Items; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to investigate how social and cultural factors influence the decision making behaviour regarding publicly displayed items, using the outdoor space as an example. We want to provide a more dynamic view on decision making concerning publicly displayed products, taking the personalities of the consumers into consideration. LÄS MER

  4. 4. Klädkunden på Internet - En kvantitativ studie i vad som är viktigt för kunden vid handel av kläder på Internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filippa Frisk; Jonathan Göransson; [2009]
    Nyckelord :E-handel; kund; kläder; risk; tillit; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka kunden och vilka faktorer som är viktiga när den handlar kläder på Internet. Företag och övriga intresserade kan med hjälp av denna studie få en ökad förståelse av kunden och vilka faktorer som är viktiga vid handel av kläder på Internet. LÄS MER