Sökning: "Filippa Ström"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Filippa Ström.

  1. 1. Aggregation of Solar and Wind Power and its Impact on the Development of the Transmission Network : KTH Thesis Report

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emma Juserius; Filippa Ström; [2023]
    Nyckelord :Aggregation between solar and wind; Coincident factor; Correlation coefficient; Hybrid park; Smoothing effects; Solar PV; Wind power generation; Hybridpark; Korrelations koefficient; Sammanlagring av sol och vindkraft; Solkraft; Utjämnings effekt; Vindkraft;

    Sammanfattning : Variable renewable energy (VRE) is becoming more present in the energy mix as society aims to shift power production from fossil fuels. Solar and wind power are VRE sources, which can result in fluctuations in the input to the network, creating supply uncertainty. LÄS MER

  2. 2. The Potential of a Solar & Wind Hybrid System in Sri Lanka

    Kandidat-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Emma Juserius; Filippa Ström; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As many other countries, Sri Lanka strives to become 100% renewable by 2050 through reducing their dependence on fossil fuels and implementing more renewable sources such as solar and wind power. A solution to the problem is therefore to install solar and wind hybrid systems. LÄS MER

  3. 3. "Sann jämställdhet kan bara byggas på sanningens grund” : En diskursiv analys av begreppet jämställdism

    Kandidat-uppsats, Umeå centrum för genusstudier (UCGS)

    Författare :Filippa Norberg; [2013]
    Nyckelord :Subjektsposition; diskurs; maskulinitet; perfomativitet; heteronormativitet;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är dels att undersöka om mediefenomenet Pär Ströms jämställdistiska diskurser går att förstå, genom att knyta an till maskulinitetskonstruktioner. Även hur dessa diskurser förhåller sig till könskategoriseringar och heteronormativitet. LÄS MER

  4. 4. Att bibehålla och vårda ett starkt varumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Oknelid; Aimée Schultz; Sofia Ström; [2004]
    Nyckelord :starka varumärken; konfektionsbranschen; lojala kunder; konkurrens; marknadsföring; kommunikation; strategi; kärnvärden; Levi’s; Filippa K; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Märkesinnehavaren vårdar sitt starka varumärke genom att aldrig se den varumärkesskapande processen som avslutad. Man kan dra slutsatsen att hur gammalt ett varumärke är inte har någon betydelse när det gäller att bibehålla och vårda märket. LÄS MER