Sökning: "Film Sound Analysis"

Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade orden Film Sound Analysis.

  1. 16. Kan vi få göra en film istället? : En läromedelsanalys om det vidgade textbegreppets förekomst i läromedel för svenskundervisningen i årskurs 6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Evelina Nyström; [2020]
    Nyckelord :läromedel; multimodal; vidgat textbegrepp; svenskundervisning;

    Sammanfattning : The current syllabus in the Swedish subject describes the expanded text concept where written text is to be combined with, for example, sound and images. The purpose of this study is to show the extent to which the expanded text concept is expressed in teaching material for Swedish teaching in year 6. LÄS MER

  2. 17. Är det verkligen skillnad? - Trovärdighet i miljöreklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Adam Danielsson; [2020]
    Nyckelord :Greenwashing; Grön Marknadsföring; Kritisk Retorikanalys; Trovärdighet i Reklam; Burkes Pentad; Filmtekniska Komponenter;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att undersöka hur trovärdighet i reklam skapas genom vilka val som görs när det kommer till narratologiska och filmtekniska komponenter. Genom en kritisk retorikanalys med stöd av narratologi och filmteknisk teori, granskas reklamfilmen ​Gunde Svan och sjungande grenar som drivmedelsbolaget Preem gav ut hösten 2019. LÄS MER

  3. 18. Non-diegetic film music as a narrative agency in Christopher Nolan's Interstellar (2014)

    Master-uppsats, Lunds universitet/Filmvetenskap

    Författare :Rasmus Carlsson; [2019]
    Nyckelord :Interstellar; non-diegetic music; Christopher Nolan; Hans Zimmer; implicit narrative functions; semiotic concepts; leitmotif; denotation; connotation; film and media history; film music; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This study sets out to investigate the non-diegetic music in Christopher Nolan’s Interstellar (2014) in order to highlight its implicit narrative functions and meanings. The theoretical approach consists of semiotic concepts such as ‘Cognitive denotative’ and ‘Cognitive connotative’ functions by Emilio Audissino, ‘Myth’ and ‘Anchorage’ by Barthes as well as Claudia Gorbman’s ‘Connotative Cueing’. LÄS MER

  4. 19. Cognition and Emotion in Cinematic Virtual Reality : What are the challenges in production to creating an emotional response?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Barbara Kubitzek; [2019]
    Nyckelord :Cinematic Virtual Reality CVR film; Cognition and Emotion; Production Challenges; Presence; Immersion; Remediation; Cinema of Attractions; Directing Techniques; Storytelling Strategies; Virtual Reality; Film Studies Theory and Practice; Filmisk Virtuell Verklighet; Kognition och Känsla; Produktion;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the challenges in production to create a live-action cinematic virtual reality film that aims to trigger a certain emotional response in the viewer. Cinematic virtual reality (CVR) is the term referred to throughout this thesis that has been used by Mateer (2017) in his paper. LÄS MER

  5. 20. What Audio Quality Attributes Affect the Viewer's Preference, Comparing Overhead and Underneath Boom Microphone Techniques

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Simon J. Nyqvist; [2018]
    Nyckelord :Microphone; Movie; Film; Sound; Recording; Boom;

    Sammanfattning : The boom microphone has been used to record dialogue on a film set for decades. As a boom operator it can be difficult in certain situations to acquire an ideal placement for the boom microphone. It depends on the frame and the lighting on the set. LÄS MER