Sökning: "Film i Skåne"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Film i Skåne.

  1. 1. What a Cluster can Muster: A Qualitative and Comparative Study About how Film Clusters in Sweden are Built and Operate

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alexandra Lafarge; Amanda Persson; [2022]
    Nyckelord :Film; Cluster; Government; Skåne; Gothenburg;

    Sammanfattning : This paper aims to analyze how the two largest film clusters in Sweden, that are Skåne and Gothenburg, are built and operated. The purpose is also to investigate the similarities and differences that can be observed between them. LÄS MER

  2. 2. Analoga och digitala läromedel imatematik : – en analys avämnesinnehållet omkrets

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Fanny Nilsson; [2021]
    Nyckelord :läromedel matematik;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är en läromedelsanalys av två olika sorters läromedel för årskurs 7i matematik. Läromedlen är en klassisk matematikbok och ett modernt digitalt läromedeli matematik. Läromedlen som ingick i analysen var Matematikboken X och MatematikX direkt, båda utgivna av Liber. LÄS MER

  3. 3. En studie av användandet av film och annat audiovisuellt material i undervisningen i moderna språk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Karin Banstorp; [2021]
    Nyckelord :audiovisuellt material; film; meningserbjudande; moderna språk; possible selves; språkundervisning;

    Sammanfattning : Följande studie har haft som syfte att undersöka och analysera vilket audiovisuellt material lärare i moderna språk använder i sin undervisning och i vilken utsträckning de tar till varaden variationsrika mängd material som finns tillänglig idag via det digitaliserade klassrummet. Forskningsfrågorna var: Vilka typer av audiovisuellt material erbjuds elever som läser spanska och tyska som moderna språk på högstadiet? och Vilka meningserbjudanden innehåller det audiovisuella materialet som lärarna använder? Materialet för undersökningen har samlats in med hjälp av ett frågeformulär, där lärare i spanska och tyska på en specifik högstadieskola i Skåne har lämnat uppgifter om allt audiovisuellt material som de visar i sin undervisning. LÄS MER

  4. 4. Implementation of Scheimpflug Lidar for Entomological Monitoring of Bark Beetles

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Förbränningsfysik

    Författare :Jonathan Peterson; [2020]
    Nyckelord :Scheimpflug Lidar; Lidar; Bark beetles; Forestry; Entomological monitoring; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : Bark beetles are responsible for great damages to Swedish forestry every year. This project focuses on a method of entomological lidar called Scheimpflug lidar to detect and monitor bark beetles. Scheimpflug lidar uses old techniques from photography to achieve a deep field of focus to resolve objects over long distances. LÄS MER

  5. 5. Gitarrlärares val av läromedel - En intervjustudie av gitarrlärares val av läromedel på estetiska programmets Instrument eller Sång 1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Johan Turesson; [2020]
    Nyckelord :Instrument or song 1; Guitar lessons; INSO1; Teaching materials; Choice of teaching materials; Design of teaching materials; Self-produced teaching materials; Instrument eller sång 1; Gitarrundervisning; Läromedel; Val av läromedel; Utformande av läromedel; Egenproducerat läromedel; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : The main objective of this study is to find out what kind of teaching material guitar teachers in upper secondary school use when teaching the subject ”Instrument eller sång 1” (Guitar), and what the underlying factors is for this. Four guitar teachers have told about which teaching materials they use and how these teaching materials are developed through qualitative interviews. LÄS MER