Sökning: "Filmundervisning"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Filmundervisning.
1. Kan filmundervisning ersätta dietistkontakt vid nydiagnostiserad graviditetsdiabetes? : En utvärdering av ett nytt arbetssätt inom Region Jönköpings län
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Graviditetsdiabetes (GDM) kännetecknas av glukosintolerans som uppträder under graviditet där förhöjda blodsockervärden kan innebära risker för både kvinnan och barnet. Region Jönköpings län anslöt sig till Socialstyrelsens sänkta gränsvärden under 2019 vilket resulterade i ökat patientantal. LÄS MER
2. Vad är värdet av film som verktyg i samhällskunskapsundervisningen? : - En undersökning av filmers didaktiska värde för samhällskunskapsundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Den här uppsatsen är ett försök att förstå det didaktiska värdet av att använda filmer i samhällskunskapsundervisningen. För att åstadkomma det har flera olika perspektiv antagits. LÄS MER
3. Vad för möjligheter och problematik kan film som didaktiskt verktyg ha i undervisning?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : I denna kunskapsöversikt har vi författare haft som syfte att fördjupa oss inom filmundervisning i skolan för att undersöka hur film kan användas i undervisning. Vi vill även undersöka om det finns forskning kring om film som undervisningsmaterial skulle kunna medföra problematik i undervisningen. LÄS MER
4. Digitala verktyg i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Syfte Syftet med denna undersökning är att undersöka digitala verktyg som undervisningsstöd i förskolan och hur/om pedagoger i förskolan använder digitala verktyg och hur pedagoger resonerar om de digitala verktygen påverkar lärandet hos barnen. Metod Metoden som använts till detta arbete är kvalitativ metod för att undersöka hur användandet av digitala verktyg påverkar barnens lärande. LÄS MER
5. Från tidsfördriv till pedagogiskt verktyg : -En undersökning om lärares användande av filmundervisning i svenska på gymnasienivå
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk; Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER