Sökning: "Financial Service Marketing"

Visar resultat 21 - 25 av 65 uppsatser innehållade orden Financial Service Marketing.

  1. 21. Kundrelationer i bankbranschen : Hur banker med skilda verksamheter arbetar med kundrelationer idag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Anne-Linn Nielsen; Victoria Larsson; [2018]
    Nyckelord :relationship marketing; financial services; customer relationships; service marketing; Relationsmarknadsföring; kundrelationer; tjänstesektorn; bankmarknaden; service marketing;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine and compare how banks with differentiating operations work with their customer relationships. The financial market has changed because of digital advances in society as a whole and because of newly arisen competitors. LÄS MER

  2. 22. Building Trust in a Cross-Cultural Context: The National Investor in United Arab Emirates and Egypt

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Cherif Bouazzi; Suleiman Nadabo Lawal; [2018]
    Nyckelord :Trust; network; adaptation standardization; cross-cultural context; international marketing; financial services.;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study is to examine trust development in international marketing of financial services marketing of the National Investor (TNI) in UAE and Egypt. To achieve this, the researchers adapted Fregidou_Malama and Hyder (2015) framework of international services marketing that explains cultural influences on Adaptation/Standardization, network and trust formation in international services marketing. LÄS MER

  3. 23. Innovation genom kommunikation : Hur svenska storbanker kan använda sociala medier för att stimulera öppna innovationsprocesser

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Caroline Perneryd; Hanna Peterson; [2017]
    Nyckelord :Innovation; open innovation; social media; customer interaction; banks; Innovation; öppen innovation; sociala medier; kundinteraktion; banker;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med ökad digitalisering uppkommer nya marknadsmöjligheter för finansiella aktörer. Svenska storbanker förväntas förlora stora delar av sin vinst till nystartade digitala bolag på den finansiella marknaden. En viktig aspekt i den digitala utvecklingen är innovation. LÄS MER

  4. 24. Identifying and Addressing the Challenges of Mainstreaming the Menstrual Cup in Uganda

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Mathilde Hagander; Sara Velin; [2017]
    Nyckelord :Menstrual Cup; Developing Context; Developing Countries; Uganda; Menstrual Hygiene Management; Demand; Availability; Business and Economics;

    Sammanfattning : Menstruation is a normal body function and a sign of reproductive health. Although it is a fundamental human right for girls and women to have the ability to properly manage their menstruation, it is a long-neglected issue in low-income countries. LÄS MER

  5. 25. Tjänsteutveckling i skogssektorn : en fallstudie av Södras ekonomiska rådgivning

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Jonas Samuelsson; [2017]
    Nyckelord :ekonomi; generationsskifte; intervjuer; kommunikation; kvalitativ; relationer; relationsmarknadsföring; tjänstekvalitet; utvärdering; communication; economy; evaluation; generational; interview; relations; relationship marketing; service quality; qualitative;

    Sammanfattning : Dagens tjänstesektor växer sig allt starkare vilket ställer krav på konkurrenskraftiga tjänsteerbjudanden. För skogsnäringen innebär det ett större fokus på att erbjuda helhetslösningar till skogsägarna. En tjänst som har framtiden för sig är rådgivning inför generationsskiften då 1/3 av skogsägarna är över 65 år. LÄS MER