Sökning: "Financial Sponsors"

Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade orden Financial Sponsors.

  1. 21. Sponsorship evaluation among local sponsors : An exploratory study of the Cross Country World Cup in Ulricehamn 2017

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Alexander Abrahamsson; Isak Höglund; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In recent years, the financial investments into sponsorships have increased. This is also significant on a local level. Both corporations and local authority invest extensively in sponsorships today and a growing interest has risen in sport event sponsorships. LÄS MER

  2. 22. Initiating Relationships in Destination Marketing : A Case Study of the Wallander Film Production

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Agnes Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Destination Marketing; Film; Business Relationships;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the process of initiating relationships in destination marketing and includes an in-depth case study of the Wallander film series. Destination marketing is unique due to its dependency on relationship creation – typically, dynamic contacts have to be established between the film company, its financial sponsors and the stakeholders in the designated destination. LÄS MER

  3. 23. Financial Sponsors: Friend or Foe in an IPO? Earnings management in Nordic initial public offerings

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Niki Ngiam; [2017]
    Nyckelord :Earnings management; IPO; Financial Sponsors; Venture capital; Private equity;

    Sammanfattning : In this study, I examine the extent of earnings management in Nordic initial public offerings ("IPOs") and the impact of third-parties, with emphasis on financial sponsors (private equity, venture capital and family-owned investment companies). In an IPO, insiders have incentives to manipulate earnings in order to maximize the monetary gain when they divest their shares. LÄS MER

  4. 24. Private Refugee Sponsorship Groups as Sites of Adult Learning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Katarina Ohlsson; [2017]
    Nyckelord :Syrian refugee crisis; Canada’s private refugee sponsorship program; sponsorship experience; sponsor’s learning; situated learning; communities of practice; informal learning; learning in CSO; active citizenship; local and global learning; cultural learning;

    Sammanfattning : Canada’s response to the Syrian refugee crisis includes a unique program where private citizens can raise funds to sponsor a refugee family. This private refugee sponsorship program tasks citizens with both the financial and social aspects of a refugee’s integration for their first year in Canada. LÄS MER

  5. 25. Merchandise påverkan för överlevnad : En studie om hur svenska hockey- och fotbollsklubbar går tillväga för att överleva

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Carl-Johan Ingelström; Anton Wase; [2016]
    Nyckelord :Sport marketing; Sponsorship; Brand; Merchandise; Sportfans; Spectators; Sport management; Sport; Sport teams; Allsvenskan; SHL; Soccer; Ice-hockey; Sportmarknadsföring; Sponsorer; Varumärken; Merchandise; Fans; Sport management; Sport; Klubblag; Allsvenskan; SHL; Fotboll; Hockey;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur klubblag med försäljning av merchandise går tillväga för att överleva på en ständigt utvecklande och konkurrerande marknad. Metoden är av kvalitativ abduktiv forskningsansats där djupintervjuer med svenska klubblag ligger till grund för empirin. LÄS MER