Sökning: "Findus"
Visar resultat 16 - 20 av 56 uppsatser innehållade ordet Findus.
16. "Det är svårt det där med sanning” : En studie av text/bildrelationen i Sven Nordqvists verk När Findus var liten och försvann & Var är min syster?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : The aim of the study is to investigate the relationship between text and picture in two works by Sven Nordqvist, with the focus on how the action is propelled. The two works are compared in order to bring out any differences in the relationship and what significance this can have for the interpretation. LÄS MER
17. Inte bara en kommentar : En studie om krishantering på sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Abstract Title: It’s not just a comment – a study about Crisis Management on Social Media Author: Malin Pettersson 910624 and Amanda White 920310 Year: Spring 2014 Level: Bachelor degree Department: School of Business and Economics Supervisor: Carina Holmgren Examiner: Frederic Bill Purpose: The purpose of this paper is to develop and test a theoretical model for Crisis Management on social media. Method: The overall literature that was found consisted of traditional Crisis Management and the communication that goes with it, and it was mainly written for traditional channels such as newspapers. LÄS MER
18. Producentmärke vs. Egna märkesvaror : En kvalitativ stuie om konkurrensen på den svenska livsmedelsmarknaden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Det har skett en ökning av egna märkesvaror (EMV) på den svenska livsmedelsbraschen och de tar upp allt större plats i butikerna. De marknadsledande detaljisterna, ICA, Coop, Axfood och Bergendahls, har utvecklat och etablerat starka egna varumärken som står i dirket konkurrens till producenternas och det gäller för producentmärken, så som Findus, AXA och Findus att utmärka sig på marknaden. LÄS MER
19. Investera i dina kunder med hjälp av Key Account Management
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Titel: Investera i dina kunder med hjälp av Key Account Management Bakgrund: För företag på dagens högt konkurrerande och ständigt föränderliga marknad krävs en väl strukturerad planläggning och nya metoder för långsiktig överlevnad. Den traditionella marknadsföringen flyttar fokus och introducerar Key Account Management utifrån det faktum att kundfokus och relationsmarknadsföring blivit allt viktigare, inte minst på den industriella marknaden. LÄS MER
20. Förändringsarbete i försörjningskedjor - En studie på Findus Sverige
Master-uppsats, Lunds universitet/FörpackningslogistikSammanfattning : Att ha ett strukturerat arbetssätt för förändringsprocesser är viktigt för dagens försörjningskedjor, då dagens företag arbetar med flera och komplexa försörjningskedjor som ständigt är föremål för såväl stora som små förändringar. För att lyckas med en förändring i en organisation som ständigt är i rörelse, är det viktigt att ha en tydlig ledning av förändringen. LÄS MER