Sökning: "Fine Dining"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Fine Dining.

  1. 1. Vad styr rekrytering i restaurangbranschen? : En kvalitativ undersökning om hur rekryteringsstrategier används inom fine- dining segmentet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Julia Landin; Moa Andersson; [2023]
    Nyckelord :Recruitment; Competence; Restaurant staff; fine- dining; Recruitment strategies; Psychometric approach; Social approach.; Rekrytering; Kompetens; Restaurangpersonal; fine- dining; Rekryteringsstrategier; Psykometrisk ansats; Social ansats;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Digitalising the Restaurant Visit: An Experimental Study of How QR Codes and Waiting Staff in the Ordering Process Affect Customer Satisfaction

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anja Saksi; Benjamin Zubcevic; [2023]
    Nyckelord :Mere Presence; QR code; Digitalisation; Satisfaction; Fine Dining;

    Sammanfattning : Digitalisation is becoming more prevalent in our society today, and customer preferences are changing with it. This thesis investigates the digitalisation of the restaurant business through taking a closer look at the impact replacement of waiting staff with digital QR codes has on customer satisfaction. LÄS MER

  3. 3. From Plate to Palate: Elevating Customer Experience Management and Satisfaction : A case study of Swedish fine dining restaurants

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Benmakhlouf Sara; Rodrigo Fajardo; [2023]
    Nyckelord :Fine dining restaurants; customer experience; customer satisfaction; five aspects of a meal model; service blueprints; service clues and messages;

    Sammanfattning : Customer experience is a broad topic that can cover several different branches,fields and industries. Various researchers have done significant work into thetopic, yet it still has gaps of fragmentation and an overall understanding on howto manage it. LÄS MER

  4. 4. Ledarskapet på restauranger med stjärna i Guide Michelin. En kvalitativ studie om ledarens roll i framgångsrika restauranger.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Tina Ahlqvist; [2022-02-28]
    Nyckelord :ledarskap; framgång; stjärnrestaurang; Guide Michelin;

    Sammanfattning : Restaurangbranschen är en tävlingsinriktad bransch som leds av vinnarskallar med stor passion för yrket med framgång i fokus. Det gäller att vara snabbtänkt då hastiga beslut som kan vara avgörande inte är ovanligt. En framgångsrik restaurang i denna uppsats anses som den som belönats av Guide Michelin med minst en stjärna. LÄS MER

  5. 5. Ett uppskattat ledarskap inom restaurangbranschen : Önskvärda egenskaper hos en ledare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Klara Andersson; Isa Stridh; [2022]
    Nyckelord :Desirable characteristics; transformational leadership; transactional leadership; authoritarian leadership; leader; Önskvärda egenskaper; transformativt ledarskap; transaktionellt ledarskap; auktoritärt ledarskap; ledare.;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate what employees in fine-dining restaurants perceive to be desirable characteristics of a leader based on transformative, transactional, and authoritarian leadership. The study was qualitative and used a deductive thematic analysis with eight semi-structured interviews. LÄS MER