Sökning: "Fitness marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Fitness marknadsföring.

  1. 1. Arnold är stark, Zlatan är bäst och Svensson är man : en text- och bildanalys av tidskrifter om mäns kroppsideal

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Carmen Walker; Ebba Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Män; kroppsideal; mannens kropp; sinnesmarknadsföring; färgpsykologi; media; marknadsföring;

    Sammanfattning : As a further study of the authors' previous work on how the concept of body ideal is defined in gym culture and how body ideal affects the individual, the authors in this work have included media influence as a problem. The question that is answered is “How has the media portrayed the male body, then compared to now? (from 2010 onwards)” and ”How has the picture changed over time with similarities and differences?". LÄS MER

  2. 2. Electronic Word of Mouth’s påverkan på Generation Z : En studie om hur trovärdighet, kvalitet och kvantitet av information påverkar köpintentionen av träningskläder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Matilda Haglund Bratt; Fredrik Sondell; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Generation Z; Electronic Word of Mouth eWOM ; Credibility;  Quality; Quantity; Purchase intention.; Marknadsföring; Generation Z; Electronic Word of Mouth eWOM ; Trovärdighet; Kvalitet; Kvantitet; Köpintention.;

    Sammanfattning : Titel: Electronic Word of Mouth’s påverkan på Generation Z - En studie om hur trovärdighet, kvalitet och kvantitet av information påverkar köpintentionen av träningskläder. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Matilda Haglund Bratt & Fredrik SondellHandledare: Katarina Arbin Datum: 2022 – Januari Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om Electronic Word of Mouth’s(eWOM:s) påverkan på Generation Z:s köpintention. LÄS MER

  3. 3. "I feel proud when I close all rings on my Apple watch" - A qualitative study on gender differences, digital landscape, and late Millennials personal health within the fitness culture

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sara Gisslar; Linnéa Sundman; [2021]
    Nyckelord :Digital Landscape; Fitness Culture; Gender Differences; Hegemonic Masculinity; Personal Health;

    Sammanfattning : During the past years, fitness has seen a shift in trends, moving from collectivistic to individualistic reasons to exercise. Some researchers even go as far as describing the concept of "healthism" as an ideology of modern society, emphasizing the subordinate value of a fit and slender body as a metaphor for a successful life. LÄS MER

  4. 4. Getting Fit From The Living Room : A qualitative study on how the digitalization of fitness services have impacted the customer experience

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jenny Månsson; [2021]
    Nyckelord :Customer experience; Customer journey; Touchpoints. Digitalization; Fitness industry; Fitness services.;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to get insights in how the digitalization of fitness services has affected the customer experience, this with a focus on fitness services such as dance classes and PT-sessions online.  Theoretical background The theory has its foundation in both the customer journey where different touchpoints are perceived and the factors affecting the customer experience. LÄS MER

  5. 5. Towards Universal Brand Personality Dimensions : A descriptive study of the validity of a proposed universal brand personality scale in a Swedish context

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Yanghan Qian; Markus Fridstrom; Andreas Strömberg; [2020]
    Nyckelord :Brand personality; brand personality dimensions; cross-cultural validation; confirmatory factor analysis;

    Sammanfattning : Background: Brand personality is based on the notion that brands possess personalities similar to that of human personalities. It is a common measure for describing consumers’ brand perceptions, and brands with loyal customers often have distinctive personalities. LÄS MER