Sökning: "Fitness på Instagram"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Fitness på Instagram.
1. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER
2. ”Första steget mot hälsa är ganska simpelt, börja rör på dig mera!” : En kritisk diskursanalys av hur svenska träningsinfluensers konstruerar begreppen hälsa och en hälsosam livsstil på Instagram
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
3. Betalt samarbete med… -En kvalitativ studie av hur influerare kommunicerar i marknadsförande inlägg på Instagram
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Influencer marketing is one of the fastest growing trends within marketing in Sweden. By using a semiotic analysis, this study aims to analyze how influencers communicate through sponsored posts on Instagram. Two posts each posted by six different influencers were selected for the study. LÄS MER
4. Unga kvinnor och Instagram : En kvantitativ undersökning om hur träningsbilder på Instagram medverkar till unga kvinnors hälsa och självbild
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
5. Hur Influencers gör sin roll på instagram : En kvalitativ studie om hur Influencers på instagram använder sig av genus-baserade normer i presentationen av sin roll för sin publik
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att se hur influencers gör sin roll på instagram genom intrycksstyrning. Detta gjordes genom en netnografisk metod. Där observationer av 12 olika influencers har gjorts. Sex influencers studerades vardera inom genren mode respektive fitness. LÄS MER