Sökning: "Flaggskepp"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Flaggskepp.

  1. 1. Flaggskeppsbyggnader som instrument i platsmarknadsföring : En fallstudie på Sara kulturhus i Skellefteå

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Petra Jonsson; [2024]
    Nyckelord :Flaggskeppsbyggnad; platsmarknadsföring; marknadsstrategi; Skellefteå; Sara kulturhus;

    Sammanfattning : Flaggskeppsbyggnader är både en del av städers marknadsstrategier och en plats där stadens varumärke manifesteras i de praktiker byggnaden bjuder in till. Denna uppsats undersöker hur flaggskeppsbyggnader används som ett instrument i platsmarknadsföring genom en fallstudie på Sara kulturhus i Skellefteå. LÄS MER

  2. 2. Landskapets lekvärden : Harald Aronssons park då, nu och i framtiden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Lisa Jonsén-Skanebo; [2019]
    Nyckelord :leklandskap; lek; Rosta; Harald Aronssons park; Örebro;

    Sammanfattning : Världshälsoorganisationen (WHO) rekommenderar att barn utövar någon form av fysisk rörelse minst 60 minuter per dag. Fysisk inaktivitet är ett växande samhällsproblem, barn rör på sig allt mindre i vardagen och aktivitetsnivåerna tenderar att ytterligare försämras under helgerna. LÄS MER

  3. 3. Ett retoriskt flaggskepp? Lärande och värdegrundsarbete inom organisationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Sofia Sekund; [2009]
    Nyckelord :värdegrund; lärande; organisation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en kvalitativ teoretisk litteraturstudie. Metodologiskt har den en abduktiv karaktär, och innefattar en genealogisk ansats gentemot begreppet värdegrund. Uppsatsens syfte är att undersöka om svårigheterna i att förankra värdegrundsarbete inom organisationer kan förklaras genom vuxnas lärande. LÄS MER

  4. 4. Myten om landsmarks

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Janna Harrbäck; Caroline Wehlin; [2009]
    Nyckelord :landmärke; flaggskepp; platsmarknadsföring; stadsbyggnadsplanering; platsutveckling; myt; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Stadsplanerare har länge laborerat med teoretiskt hållbara utopier och efterlämnat en splittrad stadsbild och frågetecken inför dess framtida utveckling. Problematiken ligger i att stadens gestaltning har fått större utrymme än dess funktionssätt, vilket har resulterat i en samhällelig debatt. LÄS MER

  5. 5. 3G- fiasko eller succé?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Björnek; Patrik Pettersson; [2002]
    Nyckelord :3G UMTS; infrastrukturinvestering; beslutslogik; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att granska teleoperatörernas beslutslogik. Varför vill de riskera pengar på det nya mobiltelefonsystemet 3G som många kritiker inte tror kommer att bli lönsamt? Vi försöker att besvara frågan utifrån olika synvinklar. LÄS MER