Sökning: "Flexite"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Flexite.

  1. 1. En kommunal One Stop Shop: Kan en gemensam kundtjänst verka som motor för verksamhetsutveckling?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Ann Pettersson; Niklas Marklund; [2014]
    Nyckelord :one stop shop; Flexite; gemensam kundtjänst; new public management; business process management; digital era governance; verksamhetsutveckling; offentlig sektor;

    Sammanfattning : The aim of this study has been to examine if an implementation of a One Stop Shop in the public sector and its IT-support can serve as a motor for business development. By examine the relation between the One Stop Shop and the public administrations we have tried to answer this question. LÄS MER

  2. 2. Konsekvenser av processorienterad e-tjänsteutveckling : med verksamhet och medarbetare i fokus

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatik

    Författare :Angelica Johansson; Åsa Josefsson; [2012]
    Nyckelord :process-orientation; implications; e-service; workshop; Flexite; the perspective of employees co-workers; the internal business perspective; municipality; sustainability; sustainable development; processorientering; konsekvens; e-tjänst; workshop; Flexite; medarbetarperspektiv; internt verksamhetsperspektiv; kommun; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Sammanfattning En utmaning för många kommuner i dagens digitala samhälle är att skapa effektiva och samhällsnyttiga e-tjänster för medborgare. Dessa e-tjänster skall förenkla kommunikationen mellan kommun och medborgare men också bidra till mer öppnare förvaltningar i kommunerna. LÄS MER

  3. 3. E-tjänstutveckling ur ett medborgarperspektiv : Att skapa beslutsunderlag baserat på medborgarärendens lämplighet för olika kommunikationskanaler

    Kandidat-uppsats, Informatik

    Författare :Johan Abrahamsson; Robin Sjöberg; [2009]
    Nyckelord :data-driven decision making; channel choice; service-channels; citizen-centric; e-government; e-services; datadrivet beslutsfattande; kanalval; kommunikationskanaler; medborgarperspektiv; medborgarcentrerad; e-tjänster; e-myndighet; skellefteå kommun; flexite;

    Sammanfattning : Citizens’ interaction with governments is an area with unique implications for channel management. Governments need to take the citizens perspective into further consideration in order to be successful in delivering high-quality e-services. LÄS MER