Sökning: "Flippat klassrum"

Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade orden Flippat klassrum.

  1. 21. Den nya världen : En explorativ studie om elevers och lärares uppfattningar om virtuell undervisningsteknik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Afshin Shanazari; Magnus Berglund; [2016]
    Nyckelord :Virtual education; flipped classroom.; Virtuell undervisning; flippat klassrum.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att undersöka svenska skolelevers och lärares uppfattningar om virtuell undervisningsteknik. Hur upplever elever det flippade klassrummet? Vad anser elever att de lär sig med hjälp av flippat klassrum i jämförelse med traditionell undervisning? Vad anser lärare och vad vill de åstadkomma med virtuell studieteknik? Metod Kvalitativa och strukturerade intervjuer genomfördes på två skolor i Stockholm. LÄS MER

  2. 22. Vi är med eleverna hemma : En studie av lärares erfarenheter av Flippad undervisning

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Övrig skolnära forskning

    Författare :Johan Bäcklund; [2016]
    Nyckelord :flippad undervisning; flipped classroom; flippat klassrum; omvänt klassrum; inverted classroom; sociokulturell teori; kvalitativ innehållsanalys; kvalitativ intervju; socialt lärande; sociala processer; delaktighet;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker lärares erfarenheter av Flippad undervisning (Flipped Classroom). I den här studien har två forskningsfrågor ställts till ämneslärare i grund- och gymnasieskolan: Vad karaktäriserar Flippad undervisning? samt Vad är syftet med Flippad undervisning?. LÄS MER

  3. 23. Att använda undervisningsmetoden Flippat Klassrum : En interventionsstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Matematiska institutionen; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Jacob Ljunge; [2015]
    Nyckelord :Flippat klassrum; mikroföreläsning; matematikundervisning; elevers åsikter;

    Sammanfattning : Den nya undervisningsmetoden Flippat Klassrum är ett alternativ till den traditionella undervisningsmetod som för närvarande dominerar matematikundervisningen. I Flippat Klassrum ser eleverna på en förberedd föreläsning online redan innan de kommer till lektionen så att arbetet där går direkt på förståelse av det förelästa, sakdiskussioner och hjälp med problemlösning. LÄS MER

  4. 24. Att använda undervisningsmetoden Flippat Klassrum : En interventionsstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Jakob Ljunge; [2015]
    Nyckelord :Flippat klassrum; mikroföreläsning; matematikundervisning; elevers åsikter;

    Sammanfattning : Den nya undervisningsmetoden Flippat Klassrum är ett alternativ till den traditionella undervisningsmetod som för närvarande dominerar matematikundervisningen. I Flippat Klassrum ser eleverna på en förberedd föreläsning online redan innan de kommer till lektionen så att arbetet där går direkt på förståelse av det förelästa, sakdiskussioner och hjälp med problemlösning. LÄS MER

  5. 25. När vi knäckt koden - motiverande utveckling av läs- och skrivförmågan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emelie Bertilsson; Anna Knutsson; [2015]
    Nyckelord :IKT; läsförståelsestrategier; läs- och skrivutveckling; motivation och stöttning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur olika arbetssätt och verktyg motiverar eleverna att utveckla läs- och skrivkunskaper. De arbetssätt och verktyg som vi vill belysa i tidigare forskning är socialt samspel, IKT och läsförståelsestrategier. LÄS MER