Sökning: "Flippat klassrum"

Visar resultat 6 - 10 av 34 uppsatser innehållade orden Flippat klassrum.

  1. 6. Att flippa läxan – En kvalitativ intervjustudie om lärares erfarenheter av flippade läxor i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Hanna Andersson; [2020]
    Nyckelord :flipped classroom; flipped homework; mathematics; Flippat klassrum; flippad läxa; läxa; matematik; videoföreläsning;

    Sammanfattning : Denna intervjustudie behandlar användningen av läxor i det flippade matematikklassrummet, så kallade flippade läxor. Flippat klassrum är en pedagogisk arbetsmetod som karaktäriseras av att traditionella föreläsningar flyttas ut ur klassrummet. LÄS MER

  2. 7. Matematiklärares uppfattning om undervisningsmetoden Flippat klassrum ochur lärare uppfattar att det påverkar skolår 4-6-elevers lärande i matematik : En fenomenografisk studie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktik

    Författare :Daniel Esteban; [2020]
    Nyckelord :Flippat lärande; matematik; undervisningsmetod; lärarperspektiv; fenomenografi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka matematiklärares uppfattning om undervisningsmetoden Flippat klassrum och hur lärare uppfattar att det påverkar årskurs 4-6-elevers lärande i matematik. Flippat klassrum innebär att det sker en växling mellan vad som normalt görs i klassen och vad som normalt görs som hemuppgift. LÄS MER

  3. 8. Visuellt stöd i slöjd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nils Palm; [2020]
    Nyckelord :Slöjd; Slojd; Sloyd;

    Sammanfattning : SammanfattningDetta examensarbete är ett utvecklingsarbete med ämnesdidaktisk inriktning, där prövande av nya metoder för undervisning med visuellt stöd i slöjdämnet, står i fokus.I mitt arbete som lärare i trä och metallslöjd upplevde jag att de kunskaperna som jag skulle bedöma, höll en för låg nivå hos allt för många elever. LÄS MER

  4. 9. Att förbereda elever för det digitala samhället : En studie om flerformsundervisning, flippat klassrum och fjärrundervisning i engelskundervisning för årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Alexandra Gaspar; [2020]
    Nyckelord :face-to-face teaching; f2f teaching; blended teaching; flipped classroom; synchronous learning; Flippat klassrum; flerformsundervisning; klassrumsundervisning; fjärrundervisning; digitala undervisningsmetoder; språkinlärning;

    Sammanfattning : Denna studie är en intervjustudie som presenterar lärares användning av flerformsundervisning (blended teaching), flippat klassrum (flipped classroom) och fjärrundervisning i engelskundervisning. I studien har totalt fem engelsklärare som undervisar i årskurs 4, 5 eller 6 och som använder sig av fjärrundervisning, flippat klassrum och/flerformsundervisning intervjuats. LÄS MER

  5. 10. Vad karaktäriserar matematikvideor i framtidens klassrum? : En granskning av hur lärarstudenter väljer att göra sin första matematikvideo

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Matematiska institutionen; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Björn Runow; [2019]
    Nyckelord :Matematikvideo; mikroföreläsning; Flippat klassrum; Flippat lärande; Multimedia;

    Sammanfattning : I denna fallstudie granskas 19 matematikvideor och utvärderingar som gjorts av lärarstudenter vidLinköpings universitet. Ingen deltagare i studien hade tidigare skapat en matematikvideo. LÄS MER